جزئیات انسداد محور هراز و ۱۵ محور فرعی

در پی بارش شدید باران و وقوع سیل در چهار استان کشور، مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: ۱۵ محور فرعی و چندین محور روستایی در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان مسدود شده است و محور هراز نیز تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، طی روزهای گذشته و امروز بارش‌های شدید باران سبب سیلابی شدن محورهای فرعی و روستایی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان شده است. همچنین در استان تهران وقوع سیلاب در منطقه امام‌زاده داوود (ع) تاکنون جان پنج نفر را گرفته است.

غلام‌عباس بهرامی‌نیا - مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان‌های سیل زده در پی وقوع سیل اخیر چگونه است؟ اظهار کرد: بارش‌های شدید در سطح کشور سبب شده که محورهای فرعی و روستایی در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان با خسارت و آسیب مواجه شوند و تاکنون اعلام کرده‌اند که چندین محور روستایی در این استان‌ها مسدود شده اما به دلیل ادامه بارش‌ها ارزیابی همه محورهای فرعی و روستایی برای رسیدن به آمار دقیق‌تر و خدمات‌رسانی و بازگشایی مقدور نیست.

وی افزود: همچنین بر اساس گزارشات رسیده ۱۵ محور فرعی در این سه استان مسدود شده‌ بودند که تاکنون ۷ محور بازگشایی شده و ۸ محور دیگر که عمدتا غیرشریانی هستند باقی مانده است. به دلیل تداوم بارش‌ها و بالا بودن سطح آب رودخانه‌ها امکان خدمات‌رسانی و بازگشایی این محورها فعلا وجود ندارد.

مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه طغیان رودخانه‌های فصلی در پی بارش‌ها اخیر باعث انسداد محورهای فرعی و روستایی استان‌های مذکور شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۹۳ راهدار در قالب ۱۷۳ اکیپ به همراه ۷۷۳ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در حال خدمات‌رسانی و بازگشایی محورها هستند. همچنین راهداران در همه استان‌هایی که تاکنون وضعیت قرمز و نارنجی به علت احتمال شدت بارش‌ها و وقوع سیلاب اعلام شده، مستقر هستند و تاکنون ۱۴۰۵ کیلومتر راه و ۵۰۰ دستگاه ابنیه فنی شامل پل‌ها، آبروها و... آسیب دیده‌اند. همچنین در سطح جاده‌ها ریزش‌هایی انجام شده که تاکنون ۲۵ هزار و ۲۰۰ مترمکعب در سه روز گذشته ریزش برداری از سطح محورهای مواصلاتی و پاکسازی آن‌ها انجام شده است.

بهرامی‌نیا با اشاره به انسداد محور هراز تا اطلاع ثانوی به دلیل بارش شدید باران و ریزش‌های ناشی از آن اعلام کرد در حال حاضر مشخص نیست که این محور چه زمانی بازگشایی می‌شود اما محورهای فیروزکوه، چالوس و آزادراه تهران-شمال فعلا فاقد مداخلات جوی هستند. همچنین تاکنون تنها از استان سیستان و بلوچستان خسارت وارد شده ارزیابی شده است که برآوردهای اولیه نشان می‌دهد بارش‌های شدید و سیل اخیر در این استان ۳۵۰ میلیارد تومان به راه‌ها و ابنیه فنی آسیب زده است اما سایر استان‌ها هنوز گزارشات خود را در این زمینه به ما نداده‌اند و جمع‌بندی خسارات وارد شده به محورهای اصلی، فرعی و روستایی در پی وقوع سیل اخیر در حال جمع‌بندی است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1149063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =