سازمان‌ملل: هیچ نشانه‌ای از پایان جنگ روسیه و اوکراین وجود ندارد

معاون امور سیاسی دبیر کل سازمان ملل متحد هشدار داد که هیچ نشانه‌ای از پایان جنگ روسیه و اوکراین وجود نداشته و به جای آن، درگیری‌ها تشدید یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «روزماری دیکارلو» معاون امور سیاسی دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه گفت که توافقنامه انتقال غلات که میان روسیه و اوکراین حاصل شده به کاهش بحران جهانی غذا کمک می‌کند.

وی در ادامه سخنانش از روسیه و اوکراین خواست تا با همکاری سبب شوند تا این توافق با موفقیت اجرا شود.

بیشتر بخوانید

آخرین تحولات اوکراین| آمریکا به دنبال گنجاندن روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریسم

معاون امور سیاسی دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: «هیچ نشانه‌ای از پایان جنگ روسیه و اوکراین وجود نداشته و در عوض درگیری‌ها تشدید یافته است».

دیکارلو گفت: «با پایان فصل تابستان باید برنامه‌ای برای مقابله با پیامدهای جدیدی که جنگ در اوکراین در فصل زمستان ایجاد می‌کند، آماده کنیم».

وی از تمامی طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین درخواست کرد که به توافقنامه‌های بین‌المللی برای حمایت از غیرنظامیان پایبند باشند.

معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل افزود: «نبود هیچ افق روشنی برای به سوی تلاش‌های سیاسی برای حل بحران اوکراین ما را نگران می‌کند».

همزمان با پیشروی نیروهای روسی در عملیات نظامی ویژه در دونباس به سمت منطقه خِرسون، مقامات کی‌یف از سقوط دومین نیروگاه بزرگ اوکراین خبر می‌دهند.

«میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس جمهور اوکراین بامداد پنجشنبه گفت که روس‌ها کنترل تأسیسات حرارتی ووهلهیرسک با سوخت زغال‌سنگ در دونتسک را، که دومین نیروگاه بزرگ برق این کشور است، به دست گرفتند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پودولیاک همچنین توضیح داد که روسیه در حال استقرار گسترده نیروهای زمینی خود به سمت خِرسون، ملیتوپل و زاپوروژیا است.

انتهای پیام/.

کد خبر: 1149103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =