ترفندهای ساده و جالب رایج برای قطع سکسکه

حس کلافگی ناشی از سکسکه باعث می شود ترفند های زیادی را برای رهایی از آن انجام دهیم که موثر نیستند اما برخی راه حل های قدیمی و ساده به درمان سکسکه کمک میکنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سکسکه مشکلی بسیار شایع است. به گفته متخصصان، اگر گهگاهی باشند و برای مدت کوتاهی (تا نیم ساعت) طول بکشد؛ نیازی به مراقبت پزشکی ندارند. معمولا این طور سکسکه ها را می توان با چند ترفند قدیمی ها از بین برد؛ پس در این قسمت با ما همراه باشید تا ببینیم این راهکارها چه هستند.

بیشتر بخوانید:

مزایای خمیازه کشیدن چیست؟

گذاشتن شکر زیر زبان

برای انجام این روش کافیست که مقدار کمی شکر را روی زبان تان قرار دهید و اجازه دهید که ۵ تا ۱۰ ثانیه بماند؛ سپس شاهد برطرف شدنِ سکسکه خود باشید.

نوشیدن از طرف مخالف لیوان

نوشیدن از طرف دیگر لیوان، روشی قدیمی برای خلاص شدن از شرِ سکسکه است. در این روش لیوان را مقابل تان گرفته و دهان را به سمت لبه ای که رو به روی لب تان نیست، می برید. با این که این روش هیچ پشتوانه علمی ندارد؛ اما حقیقت این است که با خوردن آب به این سبک، تنفس برای چند ثانیه متوقف شده و سکسکه قطع می ‌شود.

نفس کشیدن داخل کیسه کاغذی

مثل مورد قبلی، این روش قدیمی باید برای مدتی به طور مکرر انجام شود تا این تمرین تنفسی روی دیافراگم تأثیر بگذارد. با این حال، قابل ذکر است که هنگام انجام این کار کودک نباید تنها باشد.

ترساندن ناگهانی

حتما شنیده اید که برای رهایی از سکسکه ترساندن خوب جواب می دهد. خب این هم توجیه علمی دارد. ترساندن البته بدون هماهنگی قبلی، می تواند دیافراگم را به موقعیت صحیح خود برگرداند تا بالا و پایین رفتن ناگهانی اش متوقف و در نهایت شل شود.

نوشیدن آب سرد بدون وقفه

هنگام نوشیدن آب، باید نفس خود را حبس کنید تا سکسکه از بین برود. این یک روش قدیمی است که طبق باور های قدیمی ها به برطرف کردن این مشکل آزاردهنده کمک می کند.

حبس کردن نفس

همه کار هایی که گفته شد برای برگرداندن دیافراگم به حالت قبلی انجام می شود. یکی از کار هایی که بسیاری از افراد به طور طبیعی انجام می دهند این است که نفس شان را برای چند ثانیه حبس کنند.

سعی کنید به طور طبیعی نفس بکشید و مدتی آن را حبس کنید و بعد به آرامی نفس تان را بیرون بدهید.

خوردن یک قاشق آبلیمو

خوردن یک قاشق آبلیمو با شکر یکی از درمان های خانگی است که به خلاص شدن از شر سکسکه کمک می کند. ظاهرا لیمو یا سرکه می تواند مستقیما بر تحریک دیافراگم تأثیر بگذارد.

دراز کشیدن روی زمین و نزدیک کردن زانو ها به سینه

ورزش هم تاثیر مستقیم بر دیافراگم دارد و روش خوبی برای تسکین سکسکه است؛ بنابراین برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

روی زمین دراز بکشید.
بعد زانوهای تان را به سمت سینه تان بیاورید.
به مدت چند دقیقه در این حالت بمانید و چندین بار آن را تکرار کنید.
نوشیدن با گوش های گرفته شده
سعی کنید این تمرین را با کمک شخص دیگری انجام دهید. ضمنا سریع آب نخورید؛ زیرا نوشیدن جرعه جرعه آب به تنظیم مجدد تنفس و همگام سازی مجدد دیافراگم کمک می کند.

پرت کردن حواس

سعی کنید توجه خود را به چیز دیگری منحرف کنید یا مثلا برای فرزندتان اینگونه عمل کنید که از او پشت سر هم سوال بپرسید تا دیگر به سکسکه فکر نکند.

غرغره کردن با آب سرد

غرغره کردن با آب سرد هم یکی از رایج ‌ترین درمان ‌های خانگی برای تسکین علائم سکسکه است. این تکنیک بینی و حلق را تحریک می کند تا به حالت طبیعی برگردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =