استقبال دانشجویان از رشته پرستاری افزایش یافته است/ رشته‌های پزشکی و پرستاری دانشگاه آزاد تحت ارزیابی وزارت بهداشت

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان اینکه استقبال و پذیرش دانشجو در رشته پرستاری افزایش یافته است، گفت: واحد ارزشیابی و ارزیابی در وزارت بهداشت و درمان به بررسی کیفیت روند تدریس در رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی می‌پردازد.

طاهره نصرآبادی، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند تربیت پرستار در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاکنون پذیرش دانشجو در ۹۵ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در رشته پرستاری انجام شده و مجری آموزش رشته پرستاری هستند. البته ۴۰ درصد از بار آموزش پرستار کشور بر عهده دانشگاه اسلامی در واحدهای دانشگاهی است.

وی تاکید کرد: از لحاظ تعداد پذیرش دانشجوی پرستاری با توجه به پذیرش واحدهای مختلف تعداد پذیرفتگان متفاوت است و برخی از واحدهای دانشگاهی مرکز استان در ماه‌های مهر و بهمن پذیرش داشته و اغلب واحدهای دانشگاهی در مهر سالجاری به پذیرش دانشجو می‌پردازند.

رشته‌های پزشکی و پرستاری دانشگاه آزاد تحت ارزیابی وزارت بهداشت

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ادامه داد: از سال ۹۳ تاکنون در وزارت بهداشت و درمان واحد ارزشیابی و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده که به بررسی وضعیت روند تدریس در رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله رشته پرستاری از لحاظ کمیت و کیفیت پرداخته و بر اساس نتایج ارزشیابی ظرفیت پذیرش دانشجو به آنها تعلق می‌گیرد.

تربیت اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با استانداردها

نصیرآبادی افزود: از سال ۹۳ کیفیت و کمیت رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی بررسی  و در زمینه جذب اعضای هیات علمی توجه شده است. با این تفاسیر هدف تربیت اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با استانداردهای کالبدی است و سالانه فراخوان گسترده برای جذب هیات علمی در رشته پرستاری اعلام شده و مطابق با نیاز واحدهای مختلف جذب انجام می‌شود.

استقبال و پذیرش در رشته پرستاری افزایش یافته است

وی درباره استقبال از رشته پرستاری ادامه داد: استقبال و پذیرش در این رشته افزایش یافته و پذیرش دانشجو در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی با ایجاد بازار کار مناسب مواجه است. پذیرش و استقبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بعد از فارغ التحصیلی و جذب در بازار کار افزایش یافته و دانشجویان متقاضی و پیگیری در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها استخدام می‌شوند.

به گفته رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران باید به این امر تاکید کرد که بازار شغلی در زمینه پرستاری در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی خصوصی، خدمات در منزل و ...  در وضعیت کنونی مناسب است. اساتید در صورت تمایل برای حضور در هیات علمی دانشگاه‌ها باید در آزمون علمی و عمومی شرکت کرده که در صورت پذیرش مطابق با نیاز دانشگاهی استخدام می‌‍شوند.

نصیرآبادی با بیان اینکه هم اکنون ۷ واحد دانشگاهی در مقطع فوق لیسانس در رشته‌های مختلف پرستاری پذیرش دانشجو دارند، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی هم در مقطع دکتری در  واحدهای پرستاری به پذیرش دانشجو می‌پردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =