راز مراقبت و زیبایی موهای سفید

موهای سفید نشانه پیری نیست و نباید همیشه آن ها را رنگ کرد، تنها کافیست روش های مراقبت از موی سفید را دنبال کنید تا نظرتان نسبت به موهای سفیدتان تغییر کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، داشتنِ موی سفید تجربه جالبی است؛ اما خیلی از افراد به سراغ رنگ مو یا اقدامات گران قیمت می روند تا بتوانند این سفیدی مو را بپوشانند. در صورتی که موی سفید می تواند زیبا و سالم باشد؛ به شرطی که روتین مراقبتی مخصوص به خودش را رعایت کنید تا یک موی براق، نرم و سالم داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

خواص پوست سیب زمینی برای رفع سفیدی مو

از نرم کننده و شامپویِ مرطوب کننده استفاده کنید

موی سفید نیاز به یک شامپو و نرم کننده متفاوت دارد؛ یعنی باید محصولی را انتخاب کنید که به اندازه کافی رطوبت را به موهای تان برساند و به آن حجم کافی بدهد و باعث وز شدن مو نشود؛ بنابراین باید حتما موی سفید را آبرسانی کنید تا سبوم کم تری تولید کند و آن را از خشکی نجات دهید.

از شامپوی اصلاح کننده رنگ مو کمک بگیرید

وقتی که مو رنگدانه اش را از دست می دهد، سفید می شود و وقتی هم که رنگدانه را از دست دهد، به راحتی تغییر رنگ می دهد. دقیقا شبیه یک لباس سفید است که هرچقدر بیشتر از آن استفاده کنید؛ از شفافیت و تمیزی اش کم می شود و همین موضوع در مورد موی سفید هم صدق می کند.

آلودگی هوا، آب آلوده و یا حتی نور زیاد آفتاب باعث کاهش جذابیت موی سفید خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق و یا برطرف کردن آن؛ از شامپو اصلاح کننده رنگ مو چند بار در هفته استفاده کنید. بهتر است به دنبال شامپوی بنفش باشید، زیرا متضاد رنگ زرد روی مو هاست و باعث می شود که موی سفید از تناژ زرد خلاص شده و سفیدی و براقیت آن حفظ شود. نرم کننده بنفش هم می تواند کمک کننده باشد.

پوست سرتان را تغذیه کنید

پوست سر سالم به معنای موهای سالم است. مو از فولیکول رشد می کند؛ بنابراین پوست سر و ریشه ها هم باید سالم باشد. اسکراب پوست سر یکی از بهترین محصولاتی است که می توانید آن را انتخاب کنید که به سلول های پوست سرتان کمک می‌ کند تا خود را ترمیم کنند و آن را سالم و متعادل نگه خواهند داشت؛ همچنین می توانید از روغن مناسب پوست سر استفاده کنید تا حفاظت و آبرسانی روی موهای تان انجام شود.

استفاده از براق کننده را فراموش نکنید

براق کننده مو یکی از محصولاتی است که موهای تان را تر و تازه می کند و به آن جذابیت می بخشد. دقیقاً مثل زمانی که برق ناخن می زنید؛ البته باید مراقب باشید که از این محصولات روی ریشه مو استفاده نکنید.

موهای تان را کم تر بشویید

موی سفید زودتر خشک می شود و شکننده تر است، زیرا رنگدانه اش از بین رفته و خشک و شکننده تر است و شستشوی بیش از حد آن؛ به مو ها آسیب وارد می‌ کند؛ پس سعی کنید که در شستشوی مو هرگز زیاده روی نکنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =