ماجرای زورگیری‌های اطراف دانشگاه شریف به کجا رسید؟/ اقدامات مسئولان دانشگاه برای تامین امنیت دانشجویان

زورگیری‌ اطراف دانشگاه صنعتی شریف اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ منجر به اعتراض دانشجویان شد. مسئولان این دانشگاه اقدامات پیشگیرانه برای ایجاد امنیت دانشجویان در نظر گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اواخر اردیبهشت ماه بود که اخبار افزایش سرقت و زورگیری مجدد در اطراف دانشگاه صنعتی شریف سرتیتر اخبار رسانه‌ها شد. بر اساس اعلام یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، ۲ نفر از زورگیران با تفنگ کمری، پنجه بکس و قمه به ۲ نفر از دانشجویان حمله کرده و گوشی تلفن همراه یکی از آن را دزدیده‌اند اما با مداخله مردم موفق به دزدیدن لپ‌تاپ نشده و فرار کردند.

دانشجویان این دانشگاه کمپینی تحت عنوان «وایسا با هم بریم» تشکیل داده و به دلیل ناامنی از سایر دانشجویان دیگر خواسته‌اند که ساعات ورود و خروجشان را با یکدیگر تنظیم کنند تا احتمال زورگیری به حداقل برسد.

علی محدث زاده دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز اعلام کرده بود علاوه بر زورگیری فوق، این موضوع در سال ۹۷ و ۹۸ برای دانشجویان خوابگاهی دانشگاه نیز رخ داده است.

وی به مسئولان دانشگاه پیشنهاد داد برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی برای دانشجویان خوابگاهی سرویس در نظر بگیرند و با رایزنی با کلانتری منطقه ستارخان  تعداد گشت‌های منطقه را افزایش دهد.

شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف از حراست دانشگاه و کلانتری خواست که در زمینه دفاع از خود و نحوه اطلاع‌رسانی به پلیس و سایر افراد حاضر در صحنه، آموزش‌های لازم را به دانشجویان ارائه دهد.

حال پس از گذشتن ۲ ماه، رئیس دانشگاه صنعتی شریف از مذاکرات شفاهی و نامه نگاری  با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی خبر داده و اعلام کرد که این اقدام منجر به حضور سریع نیروی‌های انتظامی محلی در دانشگاه شده و در پی آن تفاهم نامه‌هایی که پیش از این به امضاء رسیده بود تجدید شد.  برای حضور فیزیکی و انجام اقدامات بهتر در جهت پیشگیری و به حداقل رساندن آسیب‌ها در این منطقه از نیروی انتظامی قول مساعد گرفته‌ایم.

تعامل با سرکلانتری منطقه، برقراری سرویس تردد برای دانشجویان بین دانشگاه و سه خوابگاه اصلی (طرشت ۲، طرشت۳ و شهید احمدی روشن)، افزایش روشنایی خیابان قاسمی از سر در انرژی تا جهاد دانشگاهی و... از جمله این اقدامات برای حفظ تامین امنیت این دانشجویان است. بهره برداری بیشتر از فناوری‌ها و افزایش دوربین‌های مدار بسته و به‌روز کردن دوربین‌های موجود، آموزش مجازی به شکل کلیپ و ارسال آن برای دانشجویان به‌صورت متوالی، نحوه صحیح استفاده و حمل گوشی و لپ تاپ و... توسط دانشجویان و شیوه صحیح عبور و مرور در ساعات شبانه روز، راه‌اندازی یک خط فعال به صورت گزارش لحظه‌ای اتفاقات به حراست دانشگاه و انتقال آن به ارگان‌های ذیربط جهت پیگیری از جمله اقدامات در دست پیگیری مسئولان این دانشگاه به‌شمار می‌رود.

ورود مهمان به دانشگاه شریف یکی از اقداماتی است که می‌تواند مشکل آفرین باشد، مسئولان دانشگاه در این راستا کلیه ورود و خروج روزانه افراد به داخل دانشگاه نیز به صورت کاملا سیستمی کنترل می‌کنند. همچنین قرار است احراز هویت مهمانان یکی از اقداما دانشگاه با دقت بیشتر انجام شود، چرا که سهولت در ورود و خروج افراد مختلف به دانشگاه گاهی منجر به بروز وقایع ناخوشایندی از قبیل مفقود شدن اشیا و اطلاعات علمی دانشجویان و پژوهشگران شود. به عنوان مثال ممکن است مفقود شدن یک فلش منجر به دسترسی افراد ناشناس به سطح وسیعی از اطلاعات آزمایشگاهی و پروژه‌های علمی دانشگاه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =