سرانجام ساختار دفاعی ساپینتو مشخص شد

احتمال اینکه تیم فوتبال استقلال مثل سه فصل گذشته همچنان با استفاده از ۳ دفاع مرکزی به میدان برود زیاد است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، بررسی‌های ساپینتو در مدت حضورش در استقلال او را به این نتیجه رساند که به منظور حفظ استحکام دفاعی به ساختار دفاعی تیم قهرمان فصل گذشته دست نزده و با همان آرایش ۳ دفاعه و استفاده از حداکثر نفرات فصل گذشته کارش را دنبال نماید و به جای آن بیشتر تمرکز خود را برای پیشبرد اهداف تهاجمی صرف کند.

بیشتر بخوانید:

سرمربی سابق استقلال ممنوع الورود شد!

با اینکه در بدو ورود ساپینتو به تهران احساس می‌شد ممکن است ساختار دفاعی آبی پوشان از ۳ دفاع مرکزی به ۴ دفاع خطی تغییر کند، اما اردوی ترکیه مشخص کرد اینگونه نیست و ساپینتو هم مثل استراماچونی و مجیدی از ۳ دفاع مرکزی استفاده می‌کند.

در سالهای گذشته بازیکنان متعددی در قلب خط دفاعی آبی پوشان بازی کرده‌اند که از آنها سیلوا، مرادمند، غلامی و چشمی در استقلال باقی مانده و محمد حسینی نیز به جمع آنها اضافه شده‌اند. ضمن اینکه ساپینتو بازیکنی به اسم ابوالفضل جلالی در اختیار دارد که قادر به حضور در قلب خط دفاعی آبی پوشان هست.

آبی پوشان در دیدارهای تدارکاتی شان در ترکیه هم استفاده از همین ۳ دفاع مرکزی را در دستور کار قرار دادند. اما ساپینتو در آرایش خط میانی و حمله‌اش تغییراتی ایجاد کرد و مشخص شد تا اینجای کار سیستم پایه آبی پوشان ۳-۴-۳ می‌باشد. یعنی مقابل ۳ دفاع مرکزی آنها از دو هافبک میانی، دو هافبک کناری و ۳ مهاجم استفاده کرده‌اند.

مربی پرتغالی آبی پوشان که سیستم پایه تیمش را ۳-۴-۳ تعریف کرده است، در کنار آن سیستم‌های جایگزین و تکمیلی دیگری را هم مورد استفاده قرار داده است که مهم‌ترین آن ۱-۲-۳-۱-۳ و ۲-۵-۳ است که این نشان می‌دهد تمرکز ساپینتو در ساختار دفاعی روی حضور همزمان ۳ مدافع مرکزی در قلب دفاع است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1149187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =