پیش بینی بورس یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱

ارزش معاملات در بازار امروز ۲/۹ هزار میلیارد تومان ثبت شد و از رکودی که در بازار این روزها حکمفرماست خبر داد. اگر تغییراتی در ارزش معاملات ایجاد نشود نمی توان به تغییر روند و صعود بورس امیدوار بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز روند بازار بورس امروز برخلاف پیش بینی کارشناسان پیش رفت. روز چهارشنبه گذشته شاخص کل بعد از یک هفته روند نزولی و افت چشمگیر با رنگ سبز به کار خود پایان داد و موجب شد کارشناسان به روند بازار بورس این هفته به خصوص اولین روز کاری امیدوارتر شوند و پیش بینی کردند بازار امروز مثبت خواهد بود. هرچند شاخص کار امروز خود را با رشد بیش از ۱۳۰۰ واحد شروع کرد اما رفته رفته عرضه ها زیاد و فشار فروش بیشتر شد که در نهایت موجب افت ۲۸۴۲ واحدی شاخص کل گردید. اما روند بازار بورس فردا چگونه خواهد بود؟ آیا بورس فردا هم منفی است؟ در ادامه این گزارش با پیش بینی وضعیت بورس فردا یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ همراه باشید.

بیشتر بخوانید

پرداخت سود سهام ۳۹ شرکت بورسی

خلاصه بازار بورس امروز:

شاخص کل با بیشترین تاثیر منفی سه نماد “شبریز، خودرو، شبندر” با افت ۲۸۴۲ واحدی در محدوده یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن نیر با تاثیرپذیری یکسان از کلیه بازار ۲۲۵۰ واحد منفی شد و به سطح ۳۸۷ هزار و ۲۱۷ رسید.

    – ارزش بازار: ۵۴,۹۴۹,۱۸۷.۱۲۵B
    – تعداد معاملات: ۲۹۹,۰۸۸
    – ارزش معاملات: ۲۹,۱۰۹.۴۱۵B
    – حجم معاملات: ۴.۷۶۳B

وسالت، وبرق، تاتمس برترین نمادها در صف خرید و انرژی۱، تمحرکه، فنفت برترین نمادها در صف فروش بودند.

ارزش معاملات در بازار امروز ۲/۹ هزار میلیارد تومان ثبت شد و از رکودی که در بازار این روزها حکمفرماست خبر داد. اگر تغییراتی در ارزش معاملات ایجاد نشود نمی توان به تغییر روند و صعود بورس امیدوار بود.

همچنان شاهد خروج خقیقی ها از بازار هستیم. در بازار امروز نیز  ۴۲۸ میلیارد تومان نقدینگی و پول حقیقی از بورس خارج شد. در این میان شپنا، دی، شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند و در مقابل شراز، فولاد، سامان نیز با ورود بیشترین پول حقیقی همراه شدند.

آرادپورکار، کارشناس بازار سرمایه می گوید:«فعلا بورس شرایط متعادل روبه پایینی خواهد داشت. چراکه در هفته اخیر با اینکه ما اخبار بسیار خوبی را در بازار سرمایه داشتیم. اما بازار اخبار مثبت و خوب را ندید.»

رنگ سبز بورس روز چهارشنبه گذشته نیز به دلیل جلسه رئیس سازمان بورس و رئیس بانک مرکزی بود که در خصوص کاهش نرخ سود بین بانکی تصمیماتی گرفت شده و مجید عشقی وعده توقف روند صعودی نرخ بهره بین بانکی را داد. اما آنچه که عیان است بنظر اثر روانی این موضوع، برای ادامه صعود بازار کافی نبوده است.

حال باید منتظر ماند و دید بورس در جلسه معاملاتی فردا می تواند به رنگ سبز درآید و بعد از شش هفته متوالی نزولی روی خوش و سبز به سهامداران نشان دهد یا خیر!

انتهای پیام /

کد خبر: 1149252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =