کنکور و آزمون| فردا؛ آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی/  نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ هفته آینده اعلام می‌شود

انتخاب رشته در آزمون دستیاری پزشکی دوره چهل و نهم فردا ۱۰ مردادماه به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انتخاب رشته در آزمون دستیاری پزشکی دوره چهل و نهم برای داوطلبان مجاز از ۸ مرداد ماه آغاز شد و فردا ۱۰ مردادماه به پایان می‌رسد.

چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار شد.

در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بودند. از میان افراد واجد شرایط تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. تعداد ۵ هزار و ۸۶۱ نفر معادل ۴۶ درصد از داوطلبان مرد و ۶ هزار و ۸۶۴ نفر معادل ۵۴ درصد از داوطلبان زن بودند.

نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و داوطلبانی که طبق ضوابط مجاز به انتخاب رشته محل شده اند، تا پنجشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۱ فرصت داشتند ۱۰۰ کدرشته محل را انتخاب کنند.

با توجه به پایان فرصت انتخاب رشته، مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا کنون موفق به انتخاب رشته محل نشده اند ترتیبی اتخاذ شد که داوطلبان از شنبه ۸ مرداد تا فردا دوشنبه ۱۰ مرداد بتوانند نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

 نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ هفته آینده اعلام می‌شود

بر اساس اعلام معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هفته آینده اعلام می‌شود. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور ۱۴۰۱ به فاصله دو روز پس از اعلام نتایج اولیه می توانند انتخاب رشته خود را شروع کنند.

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ بازه زمانی مشخص( حدود ۱۰ روز ) برای انتخاب رشته داوطلبان در رشته هایی که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد، در نظر گرفته می‌شود و علاقه مندان می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون ثبت نام کنند.

سازمان سنجش در نظر دارد ثبت‌نام داوطلبان در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی همزمان با انتخاب رشته‌های با آزمون صورت گیرد. ظرفیت پذیرش در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها حدودا ۸۵ درصد است. نتایج پذیرش در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها همزمان با نتایج کنکور در اواخر شهریور ماه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

نتایج همه آزمون های ملی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =