روایت صدرالدین حجازی از بازی در سریال مختارنامه / «خولی» ماندگارترین نقشی است که تا بحال بازی کرده‌ام

بازیگر سریال مختارنامه گفت: نقش خولی را بازی کردم چون احساس می‌کردم این نقش چالش‌های بسیاری دارد و از همان ابتدا می‌دانستم که این نقش ماندگار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، بازیگری حرفه‌ای است که به افراد اجازه می‌دهد تا خود را در موقعیت‌ها و شرایط مختلفی قرار داده و چیزهای گوناگونی را تجربه کنند، اما همین حرفه ممکن است از بازیگر یک انسان منفور نزد مخاطب بسازد که تا همیشه چهره بدی را در ذهنش به خاطر بسپرد. «خولی»، «شمر»، «یزید»، «حرمله» از جمله منفورترین شخصیت‌های تاریخ اسلام هستند که هر کسی دوستدار اهل بیت باشد، بغضی به خصوص نسبت به این افراد دارد، چراکه هر کدام نقشی ویژه در شهید شدن شهدای کربلا داشتند.

بیشتر بخوانید:

معضلی به نام پخش سریال‌های تکراری / اگر مختارنامه نبود تلویزیون چه می‌کرد؟

در این میان، سریال «مختارنامه» تنها سریال تلویزیونی بوده که توانسته واقعه عاشورا را به طور مستقیم روایت کند و به بازآفرینی نقش‌هایی که در سپاه دشمن و امام قرار داشتند، بپردازد.

«صدرالدین حجازی» از جمله بازیگرانی است که در سریال مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری ایفا کرده است. او نقش «خولی» را در این سریال بر عهده داشته است. بازیگری که باور دارد نقش «خولی» یکی از بهترین نقش‌هایی بوده که تا کنون بازی کرده است. اما با این وجود سریال مختارنامه آنقدر تکرار داشته که به نظر می‌رسد رکورد پخش سریال تکراری را زده است و همین امر باعث شده تا این مجموعه به دستمایه‌ای برای شوخی در فضای مجازی بدل شود.

صدرالدین حجازی

با حجازی درباره سریال مختارنامه و پیچیدگی‌ها و سختی‌هایی که نقش خولی می‌تواند برای یک بازیگر داشته باشد، گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

- آقای حجازی این روزها شاهد پخش مجدد سریال مختارنامه از تلویزیون هستیم که انتقادهایی نسبت به این اقدام صورت گرفته است، نظر شما در این باره چیست؟

سریال مختارنامه سریال فوق‌العاده خوش ساختی بود و از متن خوب و بازی‌های خوبی نیز برخوردار است. مسئولان هم وقتی با شراط اقتصادی کنونی تلویزیون نمی‌توانند سریالی در حد و اندازه مختارنامه تولید کنند با خود می‌گویند که پخش دوباره سریال مختارنامه بهتر از پخش یک سریال ضعیف است و خب اگر سریال بهتری وجود داشت قطعا آن را پخش می‌کردند. البته این را هم باید گفت که در گذشته سریال‌هایی از این دست زیاد داشتیم که با بودجه آن چنانی هم ساخته نمی‌شدند مثلا، سریال روزی روزگاری با ۲۲ میلیون تومان بودجه ساخته شد، اما تلویزیون در حال حاضر با ۲۲ میلیارد هم نمی‌تواند همانند آن سریال را بسازد.

- کمی درباره نقش خود در سریال مختارنامه بگویید.

من در سریال مختارنامه نقش خولی را بازی می‌کردم، روزی آقای خوش رزم، مدیر تولید سریال برای پذیرش نقش با من تماس گرفتند و به من چندین نقش را پیشنهاد دادند، اما پس از بررسی یک مطالعه فیلمنامه ترجیح دادم نقش خولی را بازی کنم.

- نقشی که شما در این سریال بازی کردید، بسیار کوتاه بود این مسئله برایتان اهمیت نداشت؟

برای من کوتاهی یا بلندی نقش اصلا مهم نبود، چرا که سایر نقش‌هایی که برای بازی در این سریال به من پیشنهاد شده بود، بلندتر بود و از قسمت اول تا ۴۱ بازی داشتند، اما من دوست داشتم نقش خولی را بازی کنم چون احساس کردم این نقش چالش‌های بسیاری دارد و از همان ابتدا می‌دانستم که این نقش ماندگار خواهد شد و باید بگویم که این نقش را ماندگارترین نقش در طول زندگی خود می‌دانم.

صدرالدین حجازی

- ممکن است تعدادی بازیگرها دوست نداشته باشند در نقش‌های منفی بازی کنند چرا که این نقش‌ها باعث منفور شدن آنها در ذهن مخاطب می‌شود، شما نگران این موضوع نبودید؟

نه اصلا، نگران چنین مسئله‌ای نبودم چون جامعه‌ای داریم که نسبت به این گونه مسائل آگاهی کامل دارد و به نظر من بازیگر موظف است که یک نقش را خوب بازی کند و در این بین منفی یا مثبت بودن نقش اصلا نباید برایش مهم باشد.

- واکنش‌هایی که بعد از ایفای این نقش دریافت کردید چطور بود؟

واکنش‌هایی که طی این سال‌ها از مردم دریافت کرده‌ام همیشه مثبت بوده و مردم همیشه از من قدردانی کردند و هیچ گاه توهینی از سوی آنها ندیده‌ام.

- بسیاری از بازیگرها معتقدند که بازی در سریال‌های مذهبی برای آنها با برکات بسیاری همراه است، برای شما هم این‌طور بود؟

به طور کلی باید بگویم که بازی در سریال مختارنامه از نظر معنوی برایم بسیار پُر بار بود و برکات زندگی در این نقش همچنان در زندگی‌ام وجود دارد، اما نمی‌توانم به مورد خاصی اشاره کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مصطفی قاسمی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      جناب آقای حجازی همیشه برای ما لحظاتی پر بار را افریدند،سپاس،