بیماری‌هایی که در تابستان بدتر و شدیدتر می‌شوند

در فصل تابستان و گرما برخی از بیماری ها بدتر و شدید تر می شوند.از این بیماری ها میتوان به سرماخوردگی، بیماری های پوستی مانند اگزما یا روزاسه اشاره کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فرا رسیدن فصل تابستان بهانه های خوبی را برای لذت بردن از این فصل مهیا می کند اما در شرایطی هم این فصل می تواند برای برخی افراد ناخوشایند باشد زیرا موجب شعله ور شدن برخی مشکلات و نگرانی های سلامتی شده یا این که برخی بیماری ها را تشدید می کند. چنان چه متوجه شدید تر شدن علائم بیماری های عنوان شده شدید به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین راه های کاهش تعرق صورت در طول تابستان

بیماری هایی که در تابستان بدتر و شدیدتر می شوند

۱. گرفتگی شبانه پا:

براساس مطالعات جدید، تجربه گرفتگی پا و درد ناشی از آن طی تابستان حدود دو برابر شایع تر از دیگر فصول سال است. نورون های حرکتی در پاهای انسان ممکن است طی تابستان تغییراتی را تجربه کنند که احتمال وقوع گرفتگی های عضلانی را افزایش می دهند.

هیدراته ماندن و صحبت با پزشک درباره رژیم غذایی و مصرف برخی از دارو ها می تواند در مقابله با این شرایط موثر باشد. مصرف برخی از داروها، مانند ادرارآورها، احتمال تجربه گرفتی های عضلانی را افزایش خواهند داد.

۲. سرماخوردگی:

ویروس های تابستانی ۲۵ درصد شایع تر از ویروس های زمستانی هستند، اما به طور معمول موجب نوع متفاوتی از میکروب به نام انتروویروس می شوند که می تواند معده درد همراه با علائم تنفسی را ایجاد کند. ورزش سنگین فرد را بیشتر مستعد ابتلا به بیماری می سازد، از این رو بهتر است در انجام تمرینات خود زیاد سخت نگیرید.

۳. بیماری های خودایمنی:

نوعی بیماری هستند که در آن بدن به سلول های خودی حمله می کند. مالتیپل اسکلروزیس نیز نوعی بیماری خودایمنی است که گرما علائم آن را تشدید می کند به طوری که حتی حمام داغ نیز سبب آسیب رساندن به سیستم عصبی مرکزی و مفاصل آن ها می شود.

حدود ۷۰ درصد از مبتلایان به لوپوس نیز اظهار می کنند، نور خورشید سبب ایجاد بثورات پوستی، خستگی و درد مفصلی در آن ها شده است. در این فصل بهتر است برای مقابله با نور خورشید از شلوارهایی خنک و سبک، پیراهن های آستین دار، کلاه و محصولات ضدآفتاب استفاده کنید.

۴. روزاسه:

ماه های گرم سال می تواند موجب تشدید این بیماری پوستی شود. روزاسه نوعی از التهاب پوستی است که خود را با قرمزی و بثورات قابل توجهی بر روی پوست نشان می دهد. این بیماری در ماه های گرم سال پدیدار شده و درمان آن طولانی تر خواهد شد. آلوئه ورا و پروبیوتیک های موضعی می توانند به تسکین روزاسه کمک کنند.روزاسه

۵. اگزما:

تابستان فصل گرما، رطوبت و تعریق است که کلر و محصولات ضدآفتاب استفاده بیشتری دارند و اگر پوست حساسی داشته باشید، این شرایط می تواند به معنای بروز مشکل باشد . محرک هایی که موجب اگزما یا تشدید آن در شما می شوند را شناسایی کرده و از آن ها پرهیز کنید.

۶. سنگ کلیه:

نتایج یک مطالعه نشان داد که با افزایش دما، تعداد افراد مبتلا به سنگ کلیه نیز افزایش می یابد که دلیل آن میتواند عدم تامین آب مورد نیاز بدن در فصل تابستان باشد. با هیدارته نگه داشتن بدن و کاهش میزان قند و سدیم مصرفی در رژیم غذایی می توانید از این شرایط دردناک پیشگیری کنید.

۷. بیماری های ریه:

سطوح آلودگی هوا و دود به طور معمول در فصل تابستان افزایش می یابد که سبب می شود افراد مبتلا به آسم، فیبروز ریوی و انسداد مزمن ریوی از آن رنج ببرند. در فصل تابستان پیش از این که خانه را ترک کنید بهتر است ابتدا کیفیت هوا را بررسی کنید و در صورت نامناسب بودن شرایط تا حد امکان از حضور در فضای بیرون از منزل پرهیز کنید.

۸. میگرن:

ممکن است این گونه به نظر برسد که میگرن به صورت تصادفی رخ می دهد اما آن ها اغلب در واکنش به محرک های خاصی شکل می گیرند. گرما یکی از شایع ترین محرک های میگرن است. نتایج یک مطالعه نشان داد که با هر ۹ درجه افزایش دما، ابتلا به میگرن نیز افزایش میابد که باید برای کاهش خطر، بدن خود را هیدراته نگه دارید.

علائم بیماری مرتبط با گرما:

پوستی گرم، قرمز، خشک یا مرطوب
سر درد
سرگیجه
نبض سریع یا ضعیف
حالت تهوع و یا استفراغ
تعریق زیاد
گیجی
گرفتگی عضلات
تاول های دردناک و قرمز
از دست دادن هوشیاری
دمای بدن ۳۹.۴درجه سانتیگراد یا بالاتر
تعریق زیاد

کنترل شرایط بهداشتی مزمن در تابستان:

نظارت بر داروها:
از پزشک خود درباره تاثیر دارو بر بهبود یا تشدید علائم سوال کنید. در بعضی موارد پزشک ممکن است دوز دارو را کاهش دهد یا آن را به طور کلی متوقف کند.

هیدراته ماندن بدن:
قبلا هم در مطالب بخش سلامت نمناک گفتیم که هوای گرم منجر به تعریق بیش از حد می شود و این روش بدن برای تنظیم دمای خود است. هنگامی که این اتفاق می افتد هیدراته ماندن در طول روز مهم است بدین منظور آب یا نوشیدنی های بدون قند بنوشید و از کافئین یا نوشیدنی های الکلی خودداری کنید زیرا سبب کم آبی بدن می شوند. زیاد

از فعالیت های شدید خودداری کنید:
فعالیت های خارج از منزل مانند دویدن یا کار شدید می تواند منجر به خستگی شود. فعالیت را کمتر کنید و از کار در طول نیمه روز هنگام اوج نور خورشید خودداری کنید.

استفاده از ضد آفتاب:
به منظور پوشش دهی و حفاظت پوست از ضد آفتابی با SPF ۱۵ یا بالاتر استفاده کنید تا در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت شوید. افرادی که دارای مشکلات پوستی شدید هستند از پزشک خود بخواهند کرم ضد آفتابی سالم و موثر به آنان معرفی کند.

در فضایی خنک بمانید:
هنگامی که در بیرون از منزل هستید، در سایه نشسته یا ایستاده قرار بگیرید. در فضاهای داخلی از تهویه مناسب هوا استفاده کنید و همچنین می توانید از فن های قابل حمل استفاده نمایید.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1149296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =