سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال به چتر حمایتی دولت سوئد اعتراف کرد

سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال» گفت: دولت و مقامات امنیتی کشور سوئد از من حمایت می‌کنند. دستگاهی به من دادند که در صورت احساس خطر دکمه آن را فشار دهم تا با هشدار که به ماموران امنیتی دولت سوئد می‌دهد، هر جا که باشم آن‌ها من را نجات دهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال» امروز (یکشنبه ۹ مرداد) در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین قاضی ایمان افشاری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه از دادگاه و به درخواست قاضی افشاری، وکیل خانواده شهدای حوادث تروریستی استان خوزستان که توسط متهم حبیب فرج الله چعب ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال» به شهادت رسیده بودند، با حضور در جایگاه به دفاع از آن‌ها پرداخت.

وکیل خانواده شهدای حوادث تروریستی استان خوزستان با اشاره به اینکه متهم حبیب فرج الله چعب سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال» اقداماتی علیه اموال عمومی و خصوصی استان خوزستان اعم از ایراد خسارات به لوله‌های نفتی، ایراد خسارت در پی بمب گذاری در مقابل بانک خصوصی کرده است، اظهار داشت: متهم از ابزار جنگی اعم از بمب، نارنجک و سلاح کلاشینکف برای انجام جنایات خود استفاده کرده است.

وی افزود: متهم با بمب گذاری در اماکن عمومی به نام آزادی اقوام مختلف کشور را به شهادت رسانده است.

وکیل خانواده‌های شهدا اضافه کرد: از محضر ریاست دادگاه و از طرف وکلای خود تقاضای اعمال اشد مجازات را برای متهم دارم.

در ادامه جلسه با درخواست قاضی افشاری، نماینده دادستان با حضور در جایگاه با بیان اینکه کشور سوئد جولانگاه، مامن و پناهگاه گروهک‌های تروریستی از قبیل پژاک، حرکة النضال و گروهک منحوس منافقین است، اظهارداشت: حبیب فرج الله چعب شهروند این کشور است و مورد حمایت آنها قرار دارد در صورتی که وی دارای اعلان قرمز و تحت تعقیب مجامع بین المللی بود.

نماینده دادستانی گفت: حبیب فرج‌الله چعب در سال ۲۰۱۹ برای شرکت در کنفرانس گروهک‌های تروریستی عازم لهستان شد و به دلیل اعلان قرمز، توسط مقامات کشور لهستان دستگیر شد اما با اعمال نفوذ و ورود مستقیم دولت سوئد و حمایت و لابی گری دولت آمریکا، وی با پرواز اختصاصی به سوئد بازگشت تا به فعالیت‌های تروریستی خود ادامه دهد.  

وی افزود: متهم برای اجرای نقشه‌های خود ساعت ۱۰ صبح را انتخاب کرده بود تا پس از اقدامات تروریستی تلفات انسانی و قربانیان بیشتری را به جامعه تحمیل کند.

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی افشاری خطاب به متهم با بیان اینکه براساس کیفرخواست صادره، ادله، اسناد، گزارشات ضابطان و ماموران امنیتی کشور، فیلم‌ها و تصاویر اقدامات تروریستی و همچنین اقاریرتان، به اتهام افساد فی الارض از طریق تشکیل، سرکردگی، اداره گروهک و اجرای عملیات‌های تروریستی در کشور متهم هستید، از وی خواست تا درخصوص اتهامات وارده نسبت به خود دفاع کند.

قاضی افشاری: علت و هدف تشکیل گروهک تروریستی «حرکة النضال» را  توضیح دهید.

در ادامه جلسه دادگاه به دستور قاضی افشاری فیلمی از سلاح به دست گرفتن متهم و همدستانش در استان خوزستان پخش شد که این اقدام برای ایجاد ارعاب مردم در فضای مجازی محلی و شبکه‌های بیگانه منتشر شده بود.

قاضی از متهم پرسید: شما ساکن و تبعه سوئد و مورد حمایت مقامات امنیتی و دولت کشور سوئد بودی، این موارد را قبول داری؟

متهم پاسخ داد: بله، بنده ساکن و تبعه کشور سوئد هستم، دولت و مقامات امنیتی کشور سوئد از من حمایت می‌کنند. دستگاهی به من دادند که در صورت احساس خطر دکمه آن را فشار دهم تا با هشدار که به ماموران امنیتی دولت سوئد می‌دهد، هر جا که باشم آن‌ها من را نجات دهند.

در ادامه جلسه دادگاه، فیلمی از اقدامات تروریستی متهم حبیب فرج الله چعب در مورد بمب گذاری در ساختمان فرمانداری اهواز، اداره مسکن و شهرسازی اهواز، اداره سرمایه و بودجه اهواز و شعبه بانک سامان در اهواز منتشر شد که سه عملیات از این موارد در یک روز و در ساعت ۱۰ صبح و در حضور اکثریت مردم در این اماکن انجام شده بود.

قاضی افشاری از متهم پرسید: سعید حمیدان و زمان سلیمانی در حال حاضر کجا هستند؟

متهم  پاسخ داد: این افراد به همراه ناجی محمد زاده اکنون در کشور سوئد و تحت حمایت دولت و نیروهای امنیتی این کشور هستند.

قاضی با اشاره اقاریر متهم گفت: سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال» اقرار کرده است با سرقت برای خود منبع مالی تامین می‌کرده و دست به اقدامات تروریستی ‌زده است.

وی ادامه داد: متهم به راه اندازی شاخه نظامی محی الدین آل ناصر در شبکه اورینت، اعتراف  و اعلام کرده است که هدف از راه اندازی این شاخه نظامی حمله به اهداف  نظامی، اقتصادی و عمومی ایران بود و مردم را هدف قرار می‌داد.

قاضی افشاری گفت: متهم در اقاریر خود معترف شده است که با سرویس‌های اطلاعاتی عربستان همکاری داشته و برای انجام جنایات خود از آن‌ها سلاح دریافت می‌کرده است.

قاضی خطاب به متهم گفت: آیا اقاریر خود را قبول داری؟  

متهم گفت: تمام اقدامات خود را کتبا اعلام کرده‌ام و همه را قبول دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی افشاری با اعلام پایان این جلسه از دادگاه، گفت: متعاقبا زمان برگزاری جلسه بعدی دادگاه اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1149358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =