پزشکی بدترین گزینه برای رسیدن به ثروت است/ فرآیند طولانی درآمدزایی پرمتقاضی‌ترین رشته گروه تجربی

مشاور امور دانشجویی ستاد علوم و فناوری‌های شناختی معتقد است که پزشکی بدترین گزینه برای رسیدن به ثروت است چون زمان رسیدن به درآمد در این رشته، بسیار طولانی است، در حالیکه مشاغلی وجود دارند که با سختی کمتری درآمدی معادل درآمد یک پزشک به دست می‌آورند.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان این که پزشکی یکی از سخت‌ترین رشته‌ها در دنیا شناخته می‌شود، اظهار کرد: چون تحصیل در این رشته سال‌ها طول می‌کشد و دانشجویان باید زندگی خود را وقف آن کنند. حجم مطالبی که یک دانشجوی پزشکی باید مطالعه کند، بسیار زیاد است. مطالعه در رشته پزشکی فقط محدود به سالهای دانشجویی نیست و افراد باید تا ۵۰ سالگی هم همچنان منابع را مطالعه کنند تا به جایگاه مناسبی برسند.

دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: افرادی که رشته پزشکی را انتخاب می‌کنند، باید خود را برای تحمل سختی‌های بسیار آماده کنند. این افراد نباید گلایه‌ای به خاطر سختی‌های آن داشته باشند، بلکه باید بدانند که در راستای چه هدفی وقت می‌گذارند و سختی می‌کشند. به همین دلیل، فردی که فقط به دلیل تشویق خانواده یا با دید مالی رشته پزشکی را انتخاب می‌کند، بدون شک موفق نخواهد شد و در میانه راه جا می‌زند یا در این مسیر سلامت روانش به خطر می‌افتد.

کسی می‌تواند در رشته پزشکی موفق شود که برای مردم ارزش قائل باشد

مشاور امور دانشجویی ستاد علوم و فناوری‌های شناختی با تصریح بر این که کسانی که وارد رشته پزشکی می‌شوند باید دغدغه کمک به مردم را داشته باشند، گفت: یک پزشک تعامل بسیار زیادی با مردم و جامعه دارد، به همین دلیل قردی می‌تواند در رشته پزشکی موفق شود که برای مردم ارزش قائل باشد. افرادی که علاقه‌ای به کمک به مردم ندارند، برای تحصیل در این رشته مناسب نیستند.

وی با تاکید بر این که برخی در جامعه فقط با دید مالی به علوم پزشکی نگاه می‌کنند؛ اما واقعیت این رشته متفاوت از تصور رایج است، یادآور شد: پزشکی بدترین گزینه برای رسیدن به ثروت است چون زمان رسیدن به درآمد در این رشته، بسیار طولانیست. به علاوه سختی‌های این رشته بسیار زیاد است و افراد با سختی کمتری در مشاغل دیگر می‌توانند به درآمدی معادل درآمد یک پزشک برسند.

نوری با بیان این که کسی که می‌خواهد وارد رشته پزشکی شود حتما باید هدف داشته و با برنامه‌ریزی حرکت کند، افزود: چون سختی‌های بسیار در این مسیر وجود دارد و دانشجوی پزشکی باید بداند که چرا سختی می‌کشد. افرادی که پزشکی را انتخاب می‌کنند، باید برنامه‌های‌شان را اولویت‌بندی کنند؛ حتی گاهی مجبورند سفر، مهمانی رفتن و تفریحات را کنار بگذارند.

دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این که واقعیت رشته پزشکی با تصوری که در جامعه وجود دارد، متفاوت است، گفت: تصور من پیش از قبولی در رشته پزشکی این بود که دوره‌ها بسیار منظم و قاعده‌مند هستند. سیستم آموزشی خوبی داریم و می‌توانیم آموزش را سلسله مراتبی بگذرانیم؛ اما وقتی وارد رشته می‌شدم، واقعیت غیر از این بود.

کادر درمان رفتار مناسبی ندارند و ممکن است باعث سرخوردگی دانشجویان شود.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که بسیاری از مطالبی که دانشجویان باید مطالعه کنند بی‌ارتباط با رشته به نظر می‌رسند؛ این مطالب از این جهت ضروری اند که ما لازم است با رشته پزشکی از ابعاد مختلف آشنا شویم. در مرحله بالینی هم پزشکان بیمارستان‌های دولتی سرشان خیلی شلوغ است. کادر درمان رفتار مناسبی ندارند و ممکن است باعث سرخوردگی دانشجویان شود؛ اما این دانشجو است که باید دنبال علم باشد، قرار نیست که همه چیز به صورت آماده در اختیار دانشجویان قرار گیرد.  این دانشجوست که باید برای آموزش خودش و پزشک شدن‌ش زحمت بکشد و این تصور که به راحتی می‌توان به آموزش رسید، درست نیست.

نوری با تصریح بر این که پزشکی رشته ای است که تا سالمندی همراه افراد است، اظهار کرد: به همین دلیل، توصیه من به داوطلبان این است که علایق‌شان مانند ورزش، موسیقی یا یادگیری زبان جدید را رها نکند، چون روزی نخواهد رسید که فراغت پیدا کرده و بتوانید آنها را دنبال کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =