نیروهای مرزبانی ایران با طالبان در منطقه مرزی هیرمند درگیر شدند

ساعتی پیش درگیری مرزی بین نیروهای مرزبانی ایران با برخی نیروهای طالبان در منطقه مرزی هیرمند (در نزدیکی شهر دوست‌محمد) رخ داده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، اطلاعات رسیده حاکی‌ست ساعتی پیش درگیری مرزی بین نیروهای مرزبانی کشورمان با برخی نیروهای طالبان در منطقه مرزی هیرمند (نزدیک شهر دوست‌محمد) رخ داده است.

در این درگیری‌ها نیروهای طالبان گلوله‌هایی به سمت منازل حاشیه شرقی شهر دوست‌محمد شلیک کرده‌اند و حجم آتش بین دو طرف برای دقایقی تشدید شده است.

برخی منابع افغانستانی مدعی شده‌اند که در این درگیری یک نفر از طالبان کشته شده و یک تن دیگر زخمی‌ شده‌ است که منابع مستقل چنین موضوعی را تاکنون تایید نکرده‌اند.

برخی اخبار رسیده به خبرنگار تسنیم حاکی‌ست که این درگیری بعد از تلاش برخی نیروهای طالبان برای افراشتن پرچم طالبان در منطقه‌ای که خاک افغانستان نبوده رخ داده است. در حال حاضر درگیری‌ها متوقف شده است.

عدم رعایت خط مرزی ایران توسط نیروهای طالبان باز هم باعث درگیری شد

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم درباره جزئیات چرایی درگیری ساعتی پیش نیروهای مرزبانی ایران با طالبان حاکی‌ست که این رویداد بار دیگر به دلیل عدم مراعات خط مرزی ایران و افغانستان توسط نیروهای طالبان رخ داده است.

طی سالهای گذشته در منطقه "شغالک" از توابع بخش مرکزی شهرستان هیرمند در استان سیستان و بلوچستان، در داخل خاک کشورمان و در چند صدمتری مرز با افغانستان دیوارهایی برای مقابله با قاچاقچیان و اشرار احداث شده است، اما همچنانکه چند ماه پیش نیروهای طالبان با عدم رعایت این خط مرزی باعث درگیری شده بودند، این بار نیز با تجاوز به این منطقه منجر به تبادل آتش شده‌اند.

نیروهای طالبان با درک غلط از خط مرزی تصور می‌کنند دیوار احداث شده، مرز بین ایران و افغانستان است حال آنکه چنین نیست و طی ماه‌های گذشته نیز مسئولان مرزبانی ایرانی سعی کرده‌اند آنان را نسبت به موضوع توجیه کنند. با این حال ساعتی پیش برخی نیروهای طالبان با وارد شدن به همین منطقه سعی می‌کنند بر روی کپری که در این محدوده (بین دیوارها و رودخانه) قرار دارد پرچم طالبان را نصب کنند که با واکنش متناسب نیروهای ایرانی مواجه می‌شوند و این مسئله منجر به تبادل آتش میان طرفین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =