بورس بالاخره صعودی شد / رشد ۴ هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس امروز با صعود ۴ هزار و ۱۱۲ واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز دوشنبه (دهم مرداد) شاخص کل بورس با رشد ۵۴۲ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۳۹ واحد قرار گرفت.

رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس

بعد از ریزش روز گذشته، امروز در یک روند کاملاً رو به رشد قرار گرفت، گرچه میزان رشد امروز حدود 25 درصد ریزش دیروز بوده است، اما به هر حال امروز با افزایش 4 هزار و 148 واحد به رقم یک‌میلیون و 427 هزار و 645 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز با افزایش 417 واحد به رقم 380 هزار و 393 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 442 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 2.6 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 188 هزار فقره معامله و به ارزش یک‌هزار و 530 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با 29 درصد افزایش همراه شد. این دو شاخص در معیار هم‌وزن فقط 11 صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 32صدم درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس 29صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 29صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی‌مس، شستا، پتروشیمی نوری، پالایش نفت بندرعباس و کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد پتروشیمی فناوران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 38 واحد رشد کرد و به رقم یک‌میلیون و 35هزار میلیارد تومان رسیده است.

ارزش بازار پایه فرابورس ایران هم به بیش از 342 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 2.6 میلیارد سهام،‌ حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 96 هزار مورد معامله و به ارزش 144 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. البته لازم به یادآوری است امروز که دوشنبه است، در قالب عملیات بازار باز، اوراق بدهی بانک مرکزی به میزان 1.5 میلیارد سهام و به ارزش 143 هزار و 780 میلیارد تومان بین شبکه بانکی داد و ستد شد که فقط ارقام این معاملات در فرابورس درج می‌شود، وگرنه معاملات سهام در فرابورس امروز 753 میلیون ورقه سهم به ارزش 431 میلیارد تومان بوده و اوراق مالی اسلامی 2.6 میلیون ورقه به ارزش 202 میلیارد تومان بوده است.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول، پالایش نفت شیراز و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای اعتباری ملل و زغال‌سنگ پروده طبس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

کد خبر: 1149391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =