کنکور و آزمون| اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی پزشکی/ ثبت‌نام آزمون‌های دانشنامه پزشکی از فردا آغاز می‌شود

ثبت نام در شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی از فردا ۱۱ مرداد آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انتخاب رشته در آزمون دستیاری پزشکی دوره چهل و نهم برای داوطلبان مجاز از ۸ مرداد ماه آغاز شد و امروز ۱۰ مردادماه به پایان می‌رسد.

چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار شد.

در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بودند. از میان افراد واجد شرایط تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. تعداد ۵ هزار و ۸۶۱ نفر معادل ۴۶ درصد از داوطلبان مرد و ۶ هزار و ۸۶۴ نفر معادل ۵۴ درصد از داوطلبان زن بودند.

نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و داوطلبانی که طبق ضوابط مجاز به انتخاب رشته محل شده اند، تا پنجشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۱ فرصت داشتند ۱۰۰ کدرشته محل را انتخاب کنند.

با توجه به پایان فرصت انتخاب رشته، مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا کنون موفق به انتخاب رشته محل نشده اند ترتیبی اتخاذ شد که داوطلبان از شنبه ۸ مرداد تا امروز دوشنبه ۱۰ مرداد بتوانند نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

آغاز ثبت‌نام آزمون‌های دانشنامه پزشکی از فردا

ثبت نام در شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی از فردا ۱۱ مرداد آغاز می شود.

آزمون کتبی شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی به صورت کاغذی در پنجشنبه ۱۰ شهریور برگزار خواهد شد.

محل‌های برگزاری آزمون متعاقباً اعلام می‌شود.

ثبت نام در شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی از ساعت ۱۴ فردا ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس https://sanjeshp.ir فعال خواهد شد.

ثبت نام داوطلبان صرفاً اینترنتی و فقط از طریق سامانه ذکر شده انجام پذیر است.

داوطلبان باید در بازه زمانی تعیین شده، ضمن ثبت نام در آزمون مربوطه، نسبت به انتخاب محل آزمون کتبی خود اقدام کنند.

مهلت انتخاب رشته در کنکور ارشد پزشکی برای بار چهارم تمدید شد

مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مهلت انتخاب رشته محل و ویرایش را برای کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل (عادی و استعداد درخشان) آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ تمدید کرد.

بر اساس درخواست تعدادی از داوطلبان، برای بار چهام فرصت مجدد جهت انتخاب رشته محل و ویرایش آن در نظر گرفته شده است.

متقاضیان می توانند از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۲ مرداد تا ساعت ٨ صبح روز شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ نسبت به ثبت یا ویرایش انتخاب های خود اقدام کنند.

این تمدید آخرین مهلت بوده و با توجه به لزوم انجام مراحل استخراج نتایج نهایی، به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

مرکز سنجش آموزش پزشکی تاکید کرده است که داوطلبان در انتخاب رشته محل تحصیل و ترتیب انتخاب دقت لازم را به عمل آورند.

طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته محل، پس از پذیرش هر گونه انتقال و جابجایی و تغییر رشته ممنوع است بنابراین پس از اعلام نتایج نهایی، با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاهی کامل تعیین کرده، لذا هیچگونه تغییر در رشته محل پذیرش حتی در صورت کسب نمره مربوطه انجام نخواهد گرفت.

در صورت هر گونه تغییر در هر یک از مراحل، مراتب از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.

 آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ در روزهای ۵ و ۶ خرداد برگزار شد و تعداد ۴۵ هزار و ۳۵۴ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۹۵۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱، تعداد ۴ هزار و ۲۹۰ نفر است که از این تعداد ۳ هزار و ۱۸۹ نفر به ظرفیت عادی و یک هزار و ۱۰۱ نفر به ظرفیت شهریه پرداز اختصاص دارد. امسال همچنین ظرفیت پذیرش در سهمیه بومی ۶۲ نفر است.

نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال ۱۴۰۱ اعلام شد

نتایج مرحله اول آزمون دکتری تخصصی و «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir نتیجه آزمون خود را مشاهده کنند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرده است: بر اساس نمره داوطلبان در هر رشته و با توجه به سهمیه داوطلبان، به تعداد دو برابر ظرفیت پذیرش آن رشته، جهت آزمون مرحله دوم (مصاحبه) دعوت شده اند.

در مرحله اول آزمون (کتبی) کسب حدنصاب ۵۰ درصد میانگین کل نمرات شرکت کنندگان در آزمون کتبی هر رشته و کسب حداقل ۳۰ درصد از نمره تراز شده کتبی آزمون الزامی است. همچنین در مرحله دوم آزمون (مصاحبه) کسب حداقل ۵۰ درصد میانگین نمره ترازشده مرحله دوم ۵ درصد اول هر رشته با رعایت سایر شرایط و مقررات الزامی است.

داوطلبان مجاز از ساعت ۱۳ روز دوشنبه ۱۰ مرداد تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه ۱۲ مرداد مهلت دارند تا نسبت به انتخاب رشته/ محل و ارسال مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی خود از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام کنند.

در صورتی که رشته انتخابی داوطلب با مدرک تحصیلی مقطع قبلی وی مطابقت نداشته باشد، عواقب بعدی آن بر عهده شخص داوطلب است و لذا انتخاب رشته باید بر اساس مدارک مورد پذیرش (طبق دفترچه راهنمای آزمون) انجام پذیرد.

طبق اعلام دبیرخانه های مربوط (علوم پایه، داروسازی و دندانپزشکی)، مصاحبه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

زمان بندی مصاحبه رشته های مختلف توسط دبیرخانه ها تعیین می شود که متعاقبا از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

مصاحبه رشته های پژوهشی نیز بصورت حضوری خواهد بود که زمانبندی آن توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت انجام می شود و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

برای داوطلبان پژوهشی صرف مجاز اعلام شدن به معنای دعوت به مصاحبه نبوده و حضور در مرحله دوم (مصاحبه)، منوط به تأیید مقالات داوطلبان توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت است.

آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روزهای ۲ و ۳ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

۱۴ هزار و ۱۴۹ نفر در این آزمون ثبت نام کردند که ۷۳ درصد از شرکت کنندگان در قالب ۷۲ رشته از رشته های علوم پایه پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در آزمون حاضر بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =