بی‌اعتنایی دستگاه‌های دولتی به هشدار نارنجی هواشناسی / مقصران سیل تهران چه کسانی هستند؟

عضو مجمع نمایندگان استان تهران ترک فعل و بی‌اعتنایی نهادهای متولی به هشدار نارنجی هواشناسی را عامل بروز خسارت‌های وارده از سیل تهران عنوان کرد.

محسن پیرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به گزارش‌های واصله به مجمع نمایندگان تهران از خسارات سیل استان تهران، اظهار کرد: متأسفانه امامزاده داوود در محل مسیل قرار داشته و آنگونه که متوجه شدیم آخرین لایروبی این مسیل سال ۹۸ بوده است.

وی با بیان اینکه عوامل گوناگونی در این رخداد دخیل بوده است، افزود: در حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری باید کارهایی صورت می‌گرفته و مجلس هم منابع آن را در پیش بینی کرده است و جزو تکالیف دولت بوده که باید گزارش‌های آن به طور کامل دریافت شود که آیا ترک فعلی صورت گرفته یا خیر.

عضو مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه باید احصا کنیم که چرا ترک فعل در اجرای قوانین صورت گرفته و اساساً چرا مسئولان ذیربط به هشدارهای سازمان هواشناسی اعتنای لازم را نکردند.

پیرهادی با بیان اینکه سازمان هواشناسی می گوید طبق قانون هشدار نارنجی را از روز دوشنبه سوم مرداد اعلام کرده اما به این هشدارها آنگونه که باید توجه نشده است. مثلاً باید رستوران‌های امامزاده داوود که بیشترین تلافات در آن این مناطق بوده است را تعطیل می‌کردند.

وی تأکید کرد: طبق گزارش‌ها بارش‌هایی که این چندروز اتفاق افتاد یک پنجم سال ۹۸ بوده و ظرفیت مسیل امامزاده داوود آنگونه است که اگر حتی لایروبی هم انجام نمی‌شد، توان امحای این مقدار آب را داشت.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق گزارش‌ها تخلف پراید در توقف کنار مسیل سبب شده که جلوی کانال و مسیل گرفته شود، اظهار کرد: مسدود شدن مسیل توسط پراید سبب شد سیلاب سرریز کند و داخل امامزاده شود و تلفات جانی از همین رو اتفاق افتاده است.

پیرهادی با بیان اینکه معتقدم پلیس راهور هم آنگونه که باید به هشدار هواشناسی توجه نکرده، گفت: باید مسیرهای منتهی به مناطق هشدار بسته می‌شد و خودروها اجازه تردد نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید گزارش دهد نسبت به برنامه ملی کاهش خطر، حوادث و سوانح که در ۳۰ ماده تنظیم شده است تومضیح دهد که چه اقداماتی انجام داده است.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم لایروبی، عدم جدیت در اجرای قانون، بی توجهی نسبت به آبخوان داری و آبخیزداری از عوامل موثر در بروز حادثه سیل امامزاده داوود است.

کد خبر: 1149396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =