80 درصد جراحی‌های اقتصادی مرتبط با وزارت تعاون است / مهلت قانونی دولت برای معرفی گزینه پیشنهادی

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: 80 درصد موضوعات مرتبط با جراحی‌های اقتصادی از جمله راه‌اندازی سایت رفاه ایرانیان باید در این وزارتخانه اتفاق بیفتد، بنابراین سعی داریم معرفی گزینه دولت زودتر اتفاق بیفتد.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشاره به مهلت قانونی دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس با اینکه کمیسیون تخصصی مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است هنوز در جریان گزینه‌های مد نظر دولت برای تصدی وزارت تعاون قرار نگرفته است.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جایگاه حساسی در دولت دارد، چون موضوعات مرتبط با بازنشستگان، کارگران و ... در این وزارتخانه پیگیری می‌شود. 

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: 80 درصد موضوعات مرتبط با جراحی‌های اقتصادی از جمله راه‌اندازی سایت رفاه ایرانیان باید در این وزارتخانه اتفاق بیفتد، بنابراین سعی داریم معرفی گزینه دولت زودتر اتفاق بیفتد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه مهلت دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی 3 ماه است و مطابق قانون این مهلت می‌تواند سه ماه دیگر هم تمدید شود، گفت: معرفی هرچه زودتر گزینه پیشنهادی وزارت تعاون موضوعی است که نمایندگان هم در صحن علنی مجلس از آن می‌پرسند. به هر تقدیر تکلیف وزارتخانه باید هرچه زودتر مشخص و وزیر پیشنهادی معرفی شود.

اسماعیلی درباره احتمال معرفی شدن محمدهادی زاهدی وفا از سوی دولت برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس گفت: به نظرم کار آقای زاهدی وفا در مجلس کمی سخت باشد.

به گزارش ایسکانیوز؛ حجت‌الله عبدالملکی جوانترین وزیر دولت در وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی بود که ۲۳خرداد سال جاری استعفای خود از هیئت وزیران را تقدیم رئیس جمهور کرد. پس از آن خبر استعفای عبدالملکی توسط علی بهادری جهرمی تأیید شد و اعلام کرد که وی از دولت جدا نمی‌شود و به عنوان مشاور رئیس جمهور به کار خود در دولت ادامه می‌دهد.

محمدهادی زاهدی وفا گزینه‌ای بود که دولت برای سرپرستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد. او پیش از این در جایگاه‌های معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، شورای عالی دفاع و تأمین اجتماعی و در ستاد تنظیم بازار سابقه داشته است.

کد خبر: 1149418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =