رقابت برنامه‌های کودک در دست شبکه‌های خارجی افتاده / تلویزیون نیازمند شخصیت‌های عروسکی جدید

مجری سابق کودک و نوجوان گفت: در گذشته بین شبکه‌های تلویزیون برای ساخت برنامه کودک رقابت وجود داشت اما اکنون از میزان این رقابت کاسته شده و رقابت اصلی در دست شبکه‌های خارجی افتاده است.

کیمیا گیلانی مجری سابق کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره علت ضعف برنامه‌های کودک در سینما و تلویزیون اظهار کرد: کار در زمینه کودک نیازمند تخصص کافی است و برنامه‌سازان نیز باید خود را متناسب با زمان به‌روز کنند، چرا که کودکان همواره در حال به‌روز شدن هستند، اما چیزی که در حال حاضر شاهدش هستیم این است که مسئولان حمایت کافی از برنامه‌های کودک نداشته و اصلا دغدغه کودک ندارند.

بیشتر بخوانید:

برنامه‌سازی صدا و سیما برای کودکان غیرکارشناسانه است/ بی‌مسئولیتی مدیران رسانه

وی با بیان اینکه هیچ کاری به اندازه کار کودک دشوار نیست، گفت: مسئولان و مدیران باید دید بلندمدت نسبت به این حوزه داشته باشند اما متاسفانه چنین نیست و با تغییر یک مدیر برنامه‌ها نیز کلا تغییر می‌کنند.

گیلانی ادامه داد: متاسفانه هر چه جلوتر می‌رویم از کیفیت برنامه‌ها کاسته می‌شود، به همین دلیل تلویزیون مخاطب خود را از دست داده است.

مجری سابق کودک و نوجوان عنوان کرد: در گذشته بین شبکه‌های تلویزیون برای ساخت برنامه کودک رقابت وجود داشت اما اکنون از میزان این رقابت کاسته شده و رقابت اصلی در دست شبکه‌های خارجی افتاده است.

کیمیا گیلانی

وی افزود: ما دیگر شاهد به وجود آمدن شخصیت‌های عروسکی جدید نیستیم و هرچه که هست همان‌هایی هستند که از قدیم وجود داشته‌اند، بهتر است مسئولان همت کنند و با توجه به علایق کودکان کاراکترهای جدید تولید کنند.

گیلانی در پایان با اشاره به دوری خود از حوزه کودک گفت: من به درد برنامه کودک نمی‌خوردم و صرفا به حسب اتفاق وارد این حوزه شدم، کار کوردک یک امر تخصصی است اما این تخصص در من وجود نداشت.

بر اساس گزارش ایسکانیوز، کیمیا گیلانی متولد ۱۲ مرداد سال ۱۳۷۱ در تهران است. وی فارغ‌التحصیل رشته مدیریت صنعتی گرایش تولید از دانشگاه شهید بهشتی است.

کیمیا گیلانی دارای مدرک بازیگری از مؤسسه کارنامه، مدرک فن بیان و مدیریت ارتباط با مخاطبین از مرکز آموزش‌های سیما، مدرک دوبله از فنی حرفه‌ای بوده و از ۹ سالگی وارد تلویزیون شده‌اند و از سال ۸۵ با برنامه نردبان به صورت جدّی کار خویش را آغاز کرد و پس از ۵ سال فعالیت در این برنامه به درخواست شبکه وارد برنامه رنگین کمان شد و و با اجرا و نویسندگی خوبش نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =