پافشاری رژیم صهیونیستی به مسدود کردن درآمدهای مالیاتی فلسطین

یک مسؤول رژیم صهیونیستی اعلام کرد وزرای این رژیم خواهان ادامه بلوکه درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین هستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته یک مسؤول رژیم صهیونیستی، وزرای این رژیم در واکنش به حمایت مالی تشکیلات خودگردان فلسطین از خانواده‌های مجریان عملیات‌های شهادت طلبانه، بر تصمیم خود برای بلوکه درآمدهای مالیاتی که این رژیم به نفع تشکیلات خودگردان جمع‌آوری می‌کند، باقی ماندند.

مبلغ بلوکه شده که حدودا ۶۰۰ میلیون شکِل (۱۷۶ میلیون دلار) است، معادل مبلغی است که تشکیلات خودگردان فلسطین به خانواده‌های عاملان حملات سال گذشته پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید:

بازداشت شبکه‌ای از عوامل سازمان جاسوسی رژیم‌صهیونیستی

رژیم صهیونیستی ماهانه حدود ۱۹۰ میلیون دلار عوارض گمرکی بر کالاهایی که از بنادر این رژیم به بازارهای فلسطینی فرستاده می‌شوند، جمع‌آوری کرده و آن را به تشکیلات خودگردان تحویل می‌دهد.

زمانی که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹ اجرای این قانون را آغاز کرد، فلسطینی‌ها در اعتراض به این اقدام تا هشت ماه با دریافت تمامی این مبالغ مخالفت کردند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که پرداخت پول به خانواده‌های عاملان عملیات‌ها، "موجب تشویق به تشدید خشونت می‌شود" اما تشکیلات خودگردان فلسطین معتقد است هدف از این پرداخت‌ها کمک به خانواده‌هایی است که نان‌آور اصلی خود را از دست داده‌اند.

یک مسؤول اسرائیلی اعلام کرد، وزرای کابینه امنیتی این رژیم بر تصمیم خود برای تمدید این بلوکه مُصِر ماندند.

حسین الشیخ، یکی از مسؤولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این تصمیم اسرائیل، آن را به سرقت دارایی‌های فلسطین متهم کرد.

الشیخ توییت کرد، "اینکه دولت اشغالگر به سرقت دارایی‌های ملت فلسطین ادامه می‌دهد، در واقع افراط در سیاست محاصره مالی و سرقت از اموال ما در کنار تنش‌های روزانه در شهرها و روستاها و اردوگاه‌های ما و ریختن خونمان است".

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1149431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =