اولتیماتوم وزارت صنعت برای کاهش قیمت روغن

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه انجمن روغن هرچه سریع‌تر لیست قیمت‌های جدید روغن را در کشور اعلام کند گفت: فرصت دو ماهه این انجمن رد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد مهدی برادران در واکنش به طفره رفتن انجمن روغن برای اعلام کاهش قیمت روغن اظهار داشت: انتظار انجمن روغن برای فرصت دو ماهه برای کاهش قیمت روغن انتظار به‌جایی نیست و از سوی ما رد می‌شود، انجمن روغن علاوه بر دنبال کردن حقوق خود، یک مسئولیت اجتماعی نیز دارد.

وی گفت: پاسخمان را رسمی به انجمن روغن اعلام کردیم که وقتی تعرفه قیمت روغن از سمت دولت کاهش یافته و از سوی دیگر قیمت جهانی روغن در حال کاهش است، انجمن روغن هم موظف است قیمت روغن را کاهش دهد و درخواست فرصت دو ماهه مورد قبول ما نیست. اگر انجمن روغن قیمت‌ها را کاهش ندهد، سازمان حمایت خود به طور مستقیم وارد موضوع می‌شود و لیست قیمت‌ها را اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید:

قیمت روغن کاهشی می‌شود؟

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: امیدواریم انجمن روغن هرچه سریع‌تر لیست قیمت‌های جدید روغن را در کشور اعلام کند چرا کاهش قیمت، نفع و خیرش به مردم خواهد رسید.

وی در ادامه گریزی به موضوع رشد هشت درصدی در کشور زد و گفت: برنامه‌ریزی سالانه‌ای که توسط وزارت صمت صورت می‌گیرد ناظر بر تولید و ناظر بر رشد اشتغال بوده است که به تفکیک دفاتر تخصصی سهم هر دفتر مشخص شده و برش استانی هم اعلام شده است.

برادران تأکید کرد: باید بدانیم هشت درصد رشد اقتصادی در اقتصاد کلان زمانی محقق می‌شود که هر استان و هر کسب و کاری سهم خود را انجام دهد؛ این رویکرد ، عمل‌گراتر و دقیق‌تر خواهد بود تا اینکه بخواهیم به صورت کلی‌تر بیان کنیم. سال‌های گذشته توسط دولت‌های وقت رویکردهای متفاوتی اجرا شده بود و ما شاهد بودیم که رشد اقتصادی نه تنها محقق نشد بلکه در بسیاری از حوزه ها صفر بودیم.

وی ابراز کرد: به نظر می‌رسد با این تقسیم کاری که بین دفاتر تخصصی وزارت صمت، سایر دستگاه‌های اجرایی و برش استانی صورت گرفته بتوانیم از یک رشد پایین به بالا ، به این عدد نزدیک شویم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1149432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =