قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر آمار ضعیف بخش تولید در چین و ژاپن که دورنمای تقاضا را تیره کرد، کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۱۹ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۰۲ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۴۳ سنت معادل ۱.۵ درصد کاهش، به ۹۷ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید:

قیمت نفت افزایش یافت

قرنطینه‌های جدید کووید ۱۹، باعث توقف روند احیای فعالیت کارخانه‌ای چین شد. شاخص مدیران خرید بخش تولید کایشین مارکیت، از ۵۱.۷ واحد در ژوئن به ۵۰.۴ واحد در ژوئیه نزول کرد که بسیار ضعیف‌تر از پیش بینی تحلیلگران بود. فعالیت بخش تولید ژاپن هم در ژوئیه، با ضعیف‌ترین نرخ در ۱۰ ماه گذشته رشد کرد.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس در این باره گفت: قرائت مایوس کننده شاخص مدیران بخش تولید چین، دلیل اصلی بود که باعث کاهش قیمتهای نفت در معاملات روز جاری شد. آمار، رشد منفی غیرمنتظره فعالیت اقتصادی را نشان داد و این حقیقت را بارز کرد که روند احیای دومین اقتصاد بزرگ جهان از قرنطیه کووید، ممکن است برخلاف انتظارات، مثبت نبوده باشد و در نتیجه، دورنمای تقاضا بازارهای نفت را تیره کرد.

نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در ژوئیه برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا کردند زیرا صعود تورم و بالاتر رفتن نرخ‌های بهره، نگرانی‌ها نسبت به وقوع رکود اقتصادی و آسیب دیدن تقاضا برای سوخت را برانگیخته‌اند.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، فروش سوخت به رانندگان در انگلیس ضعیف شده و تقاضا برای بنزین پایین‌تر از میانگین پنج ساله برای این وقت از سال مانده است.

در نظرسنجی ماهانه رویترز، میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی جاری، ۱۰۵ دلار و ۷۵ سنت پیش بینی شد که کمتر از پیش بینی ۱۰۶ دلار و ۸۲ سنت در ژوئن بود و نخستین بازبینی نزولی قیمت نفت برنت در نظرسنجی ماهانه از آوریل است. میانگین قیمت هر بشکه نفت آمریکا در سال میلادی جاری ۱۰۱ دلار و ۲۸ سنت بوده که کمتر از ۱۰۲ دلار و ۸۲ سنت در ژوئن است.

اوپک و متحدانش روز چهارشنبه برای تصمیم گیری درباره تولید سپتامبر دیدار خواهند کرد. دو منبع از هشت منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفتند: در این دیدار درباره افزایش ملایم تولید در سوم اوت بحث خواهد شد در حالی که سایرین اظهار کردند که تولید احتمالا ثابت می‌ماند. این دیدار پس از سفر ماه گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی برای متقاعد کردن تولیدکنندگان خاورمیانه برای افزایش تولید برگزار میشود.

هلیما کرافت، تحلیلگر شرکت آر بی سی کپیتال در یادداشتی نوشت: اگر چه سفر بایدن به عربستان سعودی، افزایش فوری تولید نفت را به همراه نداشت اما بر این باوریم که عربستان سعودی، با افزایش تدریجی تولید، به درخواست آمریکا پاسخ خواهد داد.

اکنون اوپک پلاس تقریبا همه تولیدی که سال ۲۰۲۰ در دوران اوج پاندمی کووید ۱۹ محدود کرده بود را به طور کامل احیا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار روز جمعه بیکرهیوز نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا در ژوئیه ۱۱ حلقه افزایش یافت که بیست و سومین افزایش ماهانه متوالی بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =