مرز خسروی برای تردد زائران اربعین آماده شد

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آماده شدن مرز خسروی برای تردد زائران اربعین خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، داریوش باقرجوان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری در راستای تسهیل سفر زائرین به عتبات عالیات در ایام اربعین برنامه ریزی های گسترده ای در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بنا به وظایف ذاتی این سازمان در کمیته حمل و نقل و سوخت انجام شده است.

وی افزود: در حوزه زیرساخت‌های محورهای مواصلاتی و ایمن سازی آنها و نیز آمادگی مجتمع های خدمات رفاهی در بین مسیرهای تردد و تجهیز پایانه های مرزی کارهای خوبی انجام شده یا در دست انجام است.

باقر جوان از آماده سازی مسیرهای تردد زوار اربعین خبرداد و گفت: اقدامات نرم افزاری گسترده ای برای گسیل ناوگان حمل و نقل عمومی در کنار زائرینی که با وسایل شخصی خود تردد می کنند، انجام شده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: کرمانشاه از جمله استان‌هایی است که مرز آن برای تردد زائرین معرفی شده است و بر این اساس در حال آماده سازی مرز خسروی هستیم و سفر ما به کرمانشاه نیز در همین راستا است.

باقرجوان یادآور شد: از روزهای گذشته نقایص و مشکلات مرز خسروی بررسی شده است که با توجه به شرایط و اعتبارات تخصیص داده شده این نواقص برطرف و نقاط قوت هم تقویت می شود تا در اربعین 1401 این مرز در کنار سایر مرزها پویا و فعال باشد.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درصدد است زائرین اربعین بتوانند به راحتی و با سهولت سفر کنند و با ایمنی کامل به منازل بازگردند.

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: پارکینگ ها برای افرادی که با وسایل نقلیه شخصی سفر می کنند، مشخص است و برای ناوگان حمل و نقل هم تدارک پارکینگ لازم دیده شده است.

باقرجوان اذعان کرد: بنا به ذات پایانه مرزی خسروی جابه جایی زوار اربعین در دو مقطع شامل یک مقطع بین مرز خسروی و شهرستان کرمانشاه و مقطع دیگر از کرمانشاه به اقصی نقاط کشور انجام می شود.

وی عنوان کرد: شرکت‌های حمل و نقل مسافر هم موظف هستند، سرویس های فوق العاده ای را در روزهای اربعین از سراسر کشور به مقصد کرمانشاه و از کرمانشاه به مقصد خسروی و همچنین از مبدا خسروی به داخل کشور و شهر کرمانشاه ارائه دهند.

باقرجوان تصریح کرد: اکنون شرایط به گونه ای است که از ناوگان ون، مینی بوس و سواری کرایه استفاده خواهیم کرد تا زائرین با سرعت وارد کشور شوند.

وی افزود: در راستای اقدامات مربوط به تجهیز زیرساختها و ایمن سازی تاکنون یک هزار میلیارد تومان برای مرزهای اربعین در نظر گرفته شده که بخشی از آن هزینه شده است، علاوه بر آن اعتبارات مورد نیاز با توجه به تاکید معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری مبنی بر عدم وجود مشکل اعتباری با لحاظ قوانین و مقررات، تخصیص خواهد یافت تا بهترین شرایط را در زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری پایانه های مرزی کشور داشته باشیم و زائرین به سلامت سفر خود را انجام دهند.

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: طی بازدید انجام شده توسط مدیرکل دفتر فنی و امور پیمانهای سازمان مشخص شد در پایانه مرزی خسروی زیر ساخت ها فراهم شده است.

باقرجوان افزود: اعتبارات مورد نیاز در حوزه داخلی و مناسب سازی پایانه ها، منظر آرایی پایانه ها، نصب پرچم و المان‌های مختلف و شرایط داخلی پایانه های مرزی و تعبیه سرویس های بهداشتی و هرآنچه درباره سیستم های صوتی و... مورد نیاز بود، مورد تصمیم گیری قرار گرفت و اعتبارات آن لحاظ شد.

وی افزود: امیدواریم در روزهای آینده استان کرمانشاه بتواند با سرعت کار خود را انجام دهد و مشکل خاصی در ایام اربعین نداشته باشیم.

باقرجوان تصریح کرد: تصمیم گیری درباره سفر با ناوگان عمومی هم انجام شد و ناوگان عمومی حمل و نقل به منظور جابه جایی زوار، در میدان مجاور پایانه مرزی مستقر خواهد شد.

وی افزود: همچنین درباره نصب تابلو قیمتها و نظارت بر مبالغ دریافتی توسط شرکت‌های حمل و نقل مسافر و ناوگان مسافربری بر اساس توضیحات ارائه شده اقدام می شود تا زائرین با ایمنی بیشتر و مبالغ پرداختی مناسب تردد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =