تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال صاحب سند می‌شوند

در نتیجه تفاهم‌نامه جامع همکاری میان سازمان ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن، مقرر شد که تا پایان سال جاری، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صاحب سند شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در  جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه، بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه جامع همکاری میان این سازمان با بنیاد مسکن اظهار کرد: با توجه به حدنگاری ۶۵ درصد روستاها، مقرر شد که تا پایان سال جاری، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صاحب سند شوند.

بیشتر بخوانید

دستور اژه‌ای برای تعیین تکلیف خودروهای لاکچری

وی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عنوان کرد: تسریع در ثبت شرکت‌‎های دانش‌بنیان، تجاری‌سازی محصولات این شرکت‌ها با ثبت علائم و طرح‌های تجاری و همچنین برگزاری دوره‌های مالکیت فکری برای پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، از جمله مفاد این تفاهم‌نامه همکاری است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک همچنین به ارائه گزارشی از آمار عملکرد خدمات ثبتی در ۴ ماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت: در ۴ ماهه نخست سال جاری تعداد کل خدمات ثبتی ارائه شده ۳۸ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۱۷۲ فقره بوده در حالیکه این میزان در ۴ ماه ابتدایی سال گذشته ۲۳ میلیون و ۳۱ هزار و ۶۴۲ فقره بود؛ از این میان تعداد خدمات ثبتی الکترونیکی ارائه شده در ۴ ماهه نخست امسال، ۳۸ میلیون و ۶۴۳ هزار فقره بود که نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشت.

وی همچنین تعداد اسناد مالکیت صادر شده در ۴ ماهه نخست سال جاری را یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۸۵۴ فقره عنوان کرد و گفت: این تعداد در مقایسه با ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک افزود: اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی طی ۴ ماه نخست سال جاری، پنج میلیون و ۷۲۹ هزار و ۲۵۴ فقره بوده که در مقایسه با ۴ ماه ابتدایی سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشت.

بابایی در ادامه با اشاره به عملکرد مطلوب سازمان ثبت اسناد و املاک در حوزه اجرای اسناد گفت: میزان وصول معوقات بانک‌ها در ۴ ماهه نخست سال جاری  ۷۹ هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد؛ به تعبیری دیگر، سازمان ثبت اسناد و املاک در ۴ ماهه نخست ۱۴۰۱، به بانک‌ها در وصول معوقات‌شان هشت هزار میلیارد تومان کمک کرده است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا پایان سال جاری به ۲۴ هزار میلیارد تومان برسد.

جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به بازدید خود از انبارهای گمرک و اموال تملیکی بندر گناوه در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان بوشهر، اظهار کرد: در نتیجه اقدامات صورت گرفته، وضعیت انبارهای گمرک و اموال تملیکی بندر گناوه نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته است؛ در تاریخ ۱۲ تیر ۵۱۰ تن کالا و اموال از رده خارج شده، متروکه و غیرقابل استفاده این انبارها ظرف سه روز امحاء شدند و ما صورتجلسه‌های امحاء این کالاها را مورد بررسی قرار دادیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: علی‌رغم  تلاش‌های ۲۰ دستگاه مسئول در حوزه صدور مجوز واردات کالا، به نظر می‌رسد که عدم هماهنگی میان این ۲۰ دستگاه، عدم شفافیت در حوزه گمرک را در پی داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =