توضیحات وزیر جهاد کشاورزی در خصوص یکسان‌سازی نرخ گندم

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص یکسان‌سازی نرخ گندم، گفت: طرحی در دست پیگیری است که با تصویب نهایی مشکلات صنف و صنعت حل می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز سید جواد ساداتی نژاد امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مورد حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی فقط خواست دولت نبود بلکه حتی از زمانی که نماینده مجلس بودم اتحادیه‌ها و تشکل‌ها و به طور کلی صنف و صنعت درخواست حذف ارز ترجیحی را داشتند. پس این اقدام با تصمیم صرف دولت نبود.

بیشتر بخوانید

  قیمت جهانی گندم ۴۷ دلار کاهش یافت

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص یکسان‌سازی نرخ گندم، گفت: طرحی در دست پیگیری است که با تصویب نهایی مشکلات صنف و صنعت حل می‌شود.

وی در مورد رسیدن قیمت گندم به ۹۰ درصد فوب جهانی، افزود: حتماً جلساتی تا هفته آینده برگزار خواهیم کرد تا به یک جمع بندی برسیم.

ساداتی نژاد در ادامه اظهار کرد: کشت قراردادی گندم از امسال انجام می‌شود و نیازمند کمک بخش خصوصی بوده و حتی حاضر به واگذاری هستیم.

وی اضافه کرد: در این فرایند باید نهاده دامی و کود به تولیدکننده بدهیم تا دغدغه تولیدکننده در این خصوص منطقی شود. بیمه هم می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: این مساله نیاز به ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان تأمین مالی دارد. برای این تأمین مالی نیاز به همکازی دولت، بانک‌ها و بخش خصوصی است.

وی گفت: ذخایر راهبردی را هم باید با تمهیداتی به بخش خصوصی واگذار کنیم تا به ما کمک کنند.

کد خبر: 1149481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =