عبداللهیان: ۷ آمریکایی در عراق بمب گذاری می کردند

وزیر امور خارجه گفت: در این سال ها یکی از مسئولان امنیتی عراق اظهار کرد که با متوجه شدیم که خودروهایی که در تجمعات مردمی و در مقابل اماکن منفجر می شود، توسط یک گروهی در داخل منطقه سبز شهر بغداد انجام می شود، این شهر تحت نظارت آمریکا بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه در مراسم بزرگداشت حقوق بشر و کرامت انسانی در خصوص حقوق بشر اسلامی اظهار کرد: متاسفانه در دنیای کنونی غرب تلاش می کند ارزش های تصنعی خود را به دیگر کشور ها تحمیل کند، در صورتی که آمریکا و دیگر کشورها بدیهیات حقوق بشر را رعایت نمی کند. 

وی افزود: در دو دهه اخیر برای تامین منافع آمریکا و برخی از کشورهای غربی فروش اسلحه با استفاده ابزاری از تروریست توسعه پیدا کرده است. از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ کشور عراق در اشغال نظامیان آمریکایی با حدود ۱۷۵ هزار نیروی آمریکا و مناطق نفت خیز این کشور تحت استعمار انگلیس بود.

امیرعبدالهیان خاطرنشان کرد: در این سال ها یکی از مسئولان امنیتی عراق اظهار کرد که با متوجه شدیم که خودروهایی که در تجمعات مردمی و در مقابل اماکن منفجر می شود، توسط یک گروهی در داخل منطقه سبز شهر بغداد انجام می شود، این شهر تحت نظارت آمریکا بود. 

وزیر امور خارجه در مراسم بزرگداشت حقوق بشر و کرامت انسانی گفت: این مسئول عراق بیان کرد که ما اجازه گرفتیم و این گروه یازده نفره را در شهر بغداد دستگیر کردیم، ۷ نفر از این گروه از اتباع آمریکا و مابقی از اتباع یک یا دو کشور منطقه بودند. 

وی در اوامه از زبان این مقام عراقی تصریح کرد: این ۱۱ نفر را به زندان مقدادیه مناقل می کنند، کمتر از یک ساعت مقامات آمریکایی فشار گسترده ای وارد کردند و گفتند این افراد فورا آزاد شوند، ما آنها را آزاد نکردیم. پیش از ساعت ۵ بامداد حدود هزار زندانی که در این زندان بودند را طی سه ساعت به زندان ابوغریب منتقل کردند، زندان ابوغریب به صورت کامل تحت کنترل آمریکاییان است. پس از یک ماه بخشی در زندان نگهداری شدند و بخش عمده ای آن ها را آزاد کردند و تعداد اندکی آن ها به زندان مقدادیه بازگرداندند.

وی ادامه داد: مسئولان عراقی اظهار کردند که اگر آمریکایی ها در این خصوص توضیح ندهند، این موضوع را رسانه ای می کنند. آمریکا در مقابل با انتشار تصاویری اعلام کردند که مسئولان عراقی زندانیان را شکنجه می کنند. 

عبداللهیان بیان کرد: باید با نظارت سازمان ملل یک رفراندوم باید در بین ساکنان اصیل فلسطین برگزار شود و مردم فلسطین نسبت به آینده خود تصمیم بگیرند. همچنین صندوق بین المللی بای برای تامین هزینه های رفراندوم را متقبل شود. حتما صهیونیست ها این طرح را قبول نخواهند کرد. 

وی افزود: آنچه صهیونیست ها درک میکنند زبان قدرت و مقاومت است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1149538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =