اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع سیل انجام شده بود / حجم بارش یکسال در 4 ساعت اتفاق افتاد

سخنگوی دولت گفت: طبق گزارش اعلام شده میزان بارش در امامزاده داوود طی مدت 3 تا 4 ساعت به اندازه یک سال بوده باید در تحلیل رخدادها به حجم بارش‌ها دقت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه چرا با وجود هشدارهای نارنجی هواشناسی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات حداکثری از سوی متولیان اتفاق نیفتاد، اظهار کرد: اطلاع رسانی مبنی بر وقوع سیلاب‌ها در سطح کشور به موقع انجام شد و اقدامات مقتضی پیشگیرانه هم صورت گرفت، اما به دلیل حجم و وسعت بارش‌ها در برخی نقاط مسائلی را شاهد بودیم.

وی افزود: در استان یزد متوسط بارش سالانه حدود 60 میلی متر است ولی در سیل اخیر 75 میلی متر بارش اتفاق افتاده است. این رگبارهای سیل‌آسا طبیعتاً خسارت‌هایی را همراه خواهد داشت.

سخنگوی دولت با اشاره به خسارت‌های وارده در منطقه امامزاده داوود اظهار کرد: طبق گزارشی که اعلام شد در امامزاده داوود طی مدت 3 تا 4 ساعت به میزان یک سال بارش اتفاق افتاد، بنابراین در تحلیل رخدادها باید به حجم بارش‌ها دقت کرد.

جهرمی با تأکید براینکه پیشگیری از خسارات در رخدادهای طبیعی نیازمند مشارکت همگانی مردم و رعایت دستورالعمل‌هاست، گفت: وقتی بعضی جاها ساخت و ساز غیرقانونی صورت گرفته و اساساً مسیر خروجی آب تخریب شده و امکان عبور آب نیست، این اتفاقات رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: بررسی‌های نخستین نشان می‌دهد در امامزاده داوود ساخت و سازهای غیرمجاز و قرار گرفتن خودرو به صورت غیرقانونی در مسیر خروجی آب عوامل اصلی بروز این مشکل بودند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: همه باید هشدارها را جدی‌تر بگیریم و برخورد با ساخت و سازهای غیرقانونی هم نباید مقطعی باشد.

جهرمی ادامه داد: برخورد با متخلفان ساخت و سازها در حریم روخانه‌ها باید مطالبه همگانی شود و همه مردم و رسانه‌ها مطالبه گر تخریب ساخت و سازهای غیرقانونی باشند و تخریب‌ها مقطعی نباشد.

وی گفت: حضور مسئولان و مقام‌های اجرایی در صحنه سیل به موقع بود و همین باعث شد مقام معظم رهبری از مسئولان قدردانی کنند.

کد خبر: 1149567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =