افزایش تاثیر معدل کنکور ۱۴۰۲، استرس دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد

رتبه ۲ کنکور علوم انسانی معتقد است که اعمال مصوبه کنکوری اخیر شورای انقلاب فرهنگی و افزایش تاثیر معدل استرس دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد.

مائده ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان این که قصد دارم رشته روانشناسی دانشگاه تهران یا تبریز را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم، اظهار کرد: دبیرستان را در مدرسه تیزهوشان گذراندم و فقط برای درس عربی از کلاس کنکور استفاده کردم.

رتبه ۲ کنکور علوم انسانی درباره تاثیر کتاب‌های کمک درسی در آمادگی برای کنکور گفت: کتاب‌های درسی و کمک درسی مکمل هستند. داوطلبان ابتدا باید بر کتاب‌های درسی مسلط باشند و سپس از کتاب‌های تستی برای آمادگی بیشتر استفاده کنند.

بدون هزینه نمی‌توان رتبه برتر شد

وی با اشاره به این که حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان در کل سه سال متوسطه دوم هزینه کردم، افزود: به نظر من بدون این هزینه‌ها نمی‌توان رتبه برتر شد. البته منظورم این نیست که همه باید به همین میزان هزینه کنند؛ اما بدون هزینه هم نمی‌توان به نتیجه خوب رسید.

ملکی با تصریح بر این که مفید بودن در انتخاب رشته روانشناسی برای من مهم‌تر از بازار کار این رشته است، یادآور شد: من به خودم گفتم که حتی اگر بازار کار مناسبی هم وجود نداشته باشد، با تلاش و پشتکار می‌توانم به درآمد برسم؛ اما انتظار درآمد نجومی هم ندارم.

رتبه ۲ کنکور علوم انسانی با بیان این که مطالعه برای کنکور را از سال دهم متوسط آغاز کرده است، گفت: ابتدا بین ۳ تا ۴ ساعت مطالعه داشتم و از تابستان به تدریج با نزدیک شدن به کنکور ۱۱ تا ۱۲ ساعت درس می‌خواندم.

وی تغییرات کنکور ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را سبب افزایش استرس دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: افزایش تاثیر معدل استرس دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =