دوره کارآموزی فناورانه ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دوره کارآموزی فناورانه ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، گفت: در این دوره، کارآموزی مهارت کاوش و پردازش اطلاعات را به دانشجویان آموزش خواهیم داد، چرا که در دنیای امروز تعریف جدید از بیسوادی عدم توانایی در یافتن و تحلیل کردن اطلاعات است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیدمحمدجواد صدری مهر، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دانشجو باید یاد بگیرد که چگونه از دانش در پژوهش‌های کاربردی استفاده کند که نتیجه آن تبدیل به فناوری شود، گفت: باید در آموزش و پژوهش موضوع فناوری مورد توجه قرار بگیرد. یکی از ابزارهای آموزش فناوری کارآموزی است. بنابراین در دانشگاه آزاد اسلامی شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا دانشجویان با گذراندن واحد کارآموزی، آموزش فناوری را دریافت کنند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: برای کاربردی شدن فناوری از تمام واحدها خواسته‌ایم که در کنار صنایع منطقه  خود مستقر شوند، چرا که فناوری در فضای ذهنی و انتزاعی شکل نمی‌گیرد، بلکه باید در واقعیت ایجاد شود.

 صدری مهر با بیان اینکه دوره کارآموزی فناورانه ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود، افزود: در این دوره، کارآموزی مهارت کاوش و پردازش اطلاعات را به دانشجویان آموزش خواهیم داد، چراکه در دنیای امروز تعریف جدید از بیسوادی عدم توانایی در یافتن و تحلیل کردن اطلاعات است.

وی ادامه داد: کارآموزان در قالب تیم‌هایی در مناطق مختلف کشور تحت هدایت منتورها و مشاورین پارک علم و فناوری کاوش و پردازش اطلاعات صنایع منطقه را انجام خواهند داد و علاوه بر گذراندن واحد درسی کارآموزی، در منافع مالی اطلاعات پردازش شده سهیم خواهند بود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در جریان نخستین دوره کارآموزی ۷ هزار نفر ثبت‌نام کردند، افزود: از میان ثبت‌نام کنندگان یک هزار نفر انتخاب شدند تا در نخستین دوره کارآموزی فناوری حضور داشته باشند. این هزار نفر شامل ۳۰ نفر به طور میانگین از هر استان است. آموزش‌های مرتبط در ابتدای هر دوره کارآموزی به دانشجویان ارائه خواهد شد.

وی درباره آموزش به دانشجویان در دوره کارآموزی گفت: اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل و ظرفیت عظیمی دارند و ما برای آموزش‌ها، مشاوره و منتورشیپ کارآموزان در حوزه اطلاعات و داده، صرفاً از پتانسیل این اساتید استفاده خواهیم کرد.

 دوره کارآموزی فناورانه ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود

انتهای پیام/

کد خبر: 1149618

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =