موادغذایی که باید روزانه مصرف کنید

تا می‌توانید مغز بخورید و فرقی نمی‌کند از کدامیک از مغزها استفاده کنید.

 به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مغز ها حاوی مواد معدنی، اسیدهای آمینه، فیبر و کالری هستند که تمامی این ترکیبات برای مغز، حافظه و عملکرد آن بسیار لازم و مفید است. پس تا می‌توانید مغز بخورید در این مقاله با خواص مغزهاآشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

تمام آنچه که باید درباره خواص این میوه تابستانی بدانید

مصرف مغزها، به‌ویژه بادام زمینی با توجه به قیمت‌شان، می‌تواند در مقایسه با ارزش سلامت قلب و عروق کاملا مقرون به صرفه باشد. آن‌ها ارتباط علی معلولی مستقیمی بین خوردن مغزها و طول عمر پیدا نکردند، تنها به وابستگی جزئی یافتند.
 
دکتر جان، متخصص قلب و عروق و مدیر Heart Rhythm Services در مرکز بین‌المللی پزشکی در موری یوتا، می‌گوید: پیام کلیدی این است که مغزها به طرزی باور نکردنی متضمن سلامت قلب هستند و به افراد مجوز عمری طولانی‌تر و زندگی پربارتری را می‌بخشد. وی شخصا به بیمارانش توصیه می‌کند که حداقل در یکی از وعده‌های روزانه خود مصرف مغزها یا دانه‌ها را بگنجانند.
 
دکتر دی می‌گوید: مغزها عموما حاوی فیبر هستند که به کم کردن کلسترول مضر کمک کند، ویتامین E کافی را تامین کرده، و با نوعی اسید آمینه موجود در خود عروق خونی شما را سالم نگه می‌دارند و مانع از تجمع پلاک‌ها می‌شوند. اگر بتوانید عروق خونی خود را سالم نگه دارید، احتمالا کمتر متحمل رنج بیماری‌های مزمن خواهید شد.
 
در بررسی‌های انجام شده درباره‌ی سلامت قلب صدساله‌های چین در دهکده‌ای موسوم طول عمر، شهر باما در استان Guangxi، دکتر دی مشاهده کرد که مغزها و بادام زمینی به طور معمول در آنجا خورده می‌شوند. به گفته‌ی او چینی‌ها همیشه از مغزها به عنوان میان وعده یا بخشی از غذاهای خود بهره می‌برند. با رشد آگاهی از فواید سلامتی مغزها، مصرف مغزها در سال‌های اخیر در چین رشد فزاینده‌ای داشته. آن‌ها به گردو، بادام هندی، فندق، مغز دانه کاج و بادام زمینی علاقمند هستند.

فواید مغز گردو

یکی از فواید مصرف مغز گردو (مصرف مغزها) وجود امگا ۳ هست. این امگا سه موجود در گردو برای مغز ما معجزه میکند. همچنین یکی دیگر از فواید مصرف مغز گردو کاهش آسیب‌های غذاهای چرب به سرخرگ‌ها است. مصرف مغز گردو باعث جلوگیری از سفت شدن سرخرگ‌ها می‌شود.

یکی دیگر از فواید مصرف مغز گردو (مصرف مغزها) خاصیت ضد سرطانی ان است. طبق بررسی‌های بدست امده رژیم حاوی گردو اکسیداسیون لیپیدهای¬خون را کاهش می‌دهد. رژیم غذایی غنی از گردو یا روغن گردو رشد سرطان پروستات را کند می‌کند.

آجیل و نقص سیستم ایمنی

گردوی آمریکایی، بادام زمینی، مغز دانه برزیلی و بادام هندی از منابع عالی عنصر روی هستند.
تصور می‌شود که کمبود روی باعث اختلال در پاسخ‌های سیستم ایمنی، خصوصاً سیستم لنفاوی می‌گردد. 

آجیل و سطح بالای کلسترول خون

مشاهده شده است که مصرف منظم بادام خام باعث کاهش سطح کلسترول تام می‌شود.

نتایج حاصل از یک مطالعه نشان داده‌اند که مصرف بادام زمینی به مدت ۳ هفته سطح کلسترول LDL را به میزان ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.

آجیل و بیماری قلبی

بادام زمینی، گردو، فندق و بادام هندی تامین کننده فولات هستند و در نتیجه می‌توانند به کاهش بروز بیماری‌های قلبی کمک کنند.

آجیل و تراکم پایین استخوان

بادام، فندق، مغز برزیلی و پسته از منابع بسیار مفید کلسیم خصوصاً برای افرادی هستند که از شیر و لبنیات به میزان کافی استفاده نمی‌کنند.
دریافت مقادیر ناکافی کلسیم در دوران نوجوانی باعث کاهش تراکم استخوان و بروز پوکی استخوان (استئوپروز) در دوران‌های بعدی زندگی می‌شود.

 فندق

فندق بسیار مغذی است. یک سروینگ آن (۲۸ گرم) حاوی:
۱۷۶ کالری
۹گرم چربی
۶ گرم پروتئین
۶ گرم کربوهیدرات
۳٫۵ گرم فیبر است.
یک سروینگ فندق، ۳۷% نیاز روزانه به ویتامین E و ۲۰% نیاز روزانه به منیزیم را تامین می‌کند. فندق باعث کاهش کلسترول تام , LDL کلسترول و تری گلیسیرید می‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =