دعوت دفتر تحکیم وحدت از مردم و جریانات سیاسی عراق به تشکیل یک دولت فراگیر

دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای خطاب به مردم و گروه‌های سیاسی عراق و طرفداران جریان صدر، حفظ آرامش و تشکیل یک دولت فراگیر را خواستار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، برخی دفاتر انجمن‌های اسلامی دانشجویان عضو اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در واکنش به اتفاقات اخیر در عراق، در نامه‌ای خطاب به مردم، جریانات سیاسی این کشور و طرفداران و حامیان جریان صدر، نوشتند: امیدواریم ملت عراق، در آرامش کامل به یک دولت فراگیر با حضور تمام جریانات سیاسی دست پیدا کرده و تمام نیروهای کشورهای متخاصم را از خاک خود اخراج کند.

متن این نامه به شرح زیر است: در بخش ابتدایی این نامه آمده است: همانگونه که مستحضرید، ملت عراق در شرایط حساس تاریخی قرار دارد و باید تصمیمات مهمی جهت حفظ وحدت و انسجام خود، برای مقابله با دشمن استکباری و استعمارگر بگیرد. دشمن تمام توان خود را گذاشته است، تا این کشور را تجزیه کند. در سال‌های اخیر، داعش را خلق کردند، تا به این هدف برسند.

 

مردم شریف عراق

در این نامه مطرح شده است: دشمنان استکباری و استعمارگر، سال‌ها است که در تلاش برای برهم زدن وحدت و انسجام ملی میان مردم عراق هستند و هر بار هم با شکست مواجه شدند. نمونه‌ای از این شکست را در ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس شاهد بودیم؛ که در نهایت ملت عراق، با حضور پرشور خود در تشییع شهدا، مشت محکمی بر دهان آمریکایی‌ها و تجزیه‌طلبان در این کشور زد. در همین سال‌های گذشته نیز نظاره‌گر بودیم که برای تجزیه عراق و جدانمودن کردستان تا مرحله نهایی پیش رفتند؛ که اگر هوشیاری شما ملت عراق و اقدام به موقع نیروهای مقاومت نبود، اینکه هم‌اکنون کردستان، جزئی از عراق می‌ماند یا مجزا می‌شود، مشخص نبود؛ لذا تقاضای ما جوانان ایرانی، این است که تحت تاثیر اختلاف‌افکنان خارجی و دنباله داخلی آن‌ها قرار نگیرید و با حفظ وحدت، از به ثمر رسیدن امیال اشغالگران آمریکایی و جاسوسان اسرائیلی جلوگیری کنید

خطاب به جریانات سیاسی عراق
 

دانشجویان در این نامه بیان کردند: توجه داشته باشید که دشمن، پیروزی خود را در گروی تفرقه و دوقطبی‌سازی میان مردم می‌بیند و از هیچ تلاشی برای رسیدن به هدف خود دست برنمی‌دارد. اختلافات خود را از طریق سازوکارهای قانونی و مردم‌سالارانه حل کنید و خیابان را محل نزاع مردم با مردم نکنید و بدانید که این نوع از نزاع، به نفع گروه‌های سیاسی عراقی نیست. با حفظ وحدت و انسجام ملی پیش بروید، تا به یک دولت فراگیر، با حضور تمام جریانات سیاسی دست پیدا کنید.

طرفداران و حامیان جریان صدر

در این نامه عنوان شده است: دشمن، در ایام شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) در پی به حاشیه بردن ایام محرم و ایجاد دوگانگی و دوقطبی در میان عموم شیعیان است. شما که خود سابقه قابل توجهی در مقابله با اشغالگران آمریکایی داشته‌اید، بدانید که انشقاق و تفرقه موجب عبث شدن همه مبارزه‌های سابق شما خواهد شد. به شما توصیه می‌کنیم که اخوت اسلامی را مبنای کار خود قرار دهید و بدانید که ملت‌های منطقه، خود را کنار ملت عراق و جریان‌های اصیل عراقی دانسته و علیه دشمنان عراق است.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: امیدواریم ملت عراق، در آرامش کامل به یک دولت فراگیر با حضور تمام جریانات سیاسی دست پیدا کرده و تمام نیروهای کشورهای متخاصم را از خاک خود اخراج کند؛ چرا که این ملت به آرامش دست نخواهد یافت، مگر اینکه تمام نیروهای متخاصم و تجاوزگر از این کشور اخراج شوند و عراق، به دست عراقی‌ها و بدون دخالت خارجی اداره شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =