رفع بوی بد کولر گازی بدون نیاز به مهارت خاص

اگر بعد از روشن کردن کولر گازی متوجه بوی بدی می شوید نگران نباشید شما می توانید با روشی بسیار ساده بدون مهارت خاصی این بوی بد را از بین ببرید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آیا شما هم بعد از چند ماه کولر گازی را روشن کردید و متوجه یک بوی ناخوشایند در آن شدید؟ این اتفاق به شدت رواج دارد و علت آن هم این است که در روز های گرم تر تابستان، رطوبت باقیمانده داخل کولر گازی این بوی بد را ایجاد می‌ کند.

خود دستگاه بو تولید نمی‌ کند، بلکه عوامل مختلفی هستند که روی ایجاد این بو به شدت تاثیر گذار می باشند. در این قسمت قصد داریم بگوییم که چگونه بوی بد کولر گازی را از بین ببرید.

تمیز کردن فیلتر

فیلتر کثیف اصلی ترین علت بوی بد کولر گازی است. این فیلتر ها هوا را تصفیه می کنند و از رشد باکتری و میکروب ها جلوگیری می کنند تا به دستگاه آسیبی وارد نشود. برای از بین بردن بوی بد کافی است که آن را تمیز کنید، با آب گرم بشویید و روی آن دستمال بکشید تا کثیفی ها و باکتری ها از بین بروند.

تمیز کردن داخل یونیت

تمیز کردن فیلتر ها به از بین بردن بوی بد کمک می‌ کند؛ اما باید حواس تان به قطعات دیگر کولر گازی هم باشد که شاید آن ها باعث ایجاد بوی بد شده باشند. حتما تمرکز خود را روی داکت ها قرار دهید و داخل یونیت را هم تمیز کنید که برای این کار باید از ضدعفونی کننده های مخصوص دستگاه کمک بگیرید.

خشک و تمیز کردن قطرات

کولر گازی فرایند مخصوص به خودش را دارد و رطوبت را از خود خارج می کند و با انجام این کار باعث خنک کردن محیط می شود. کاری که شما باید انجام دهید، این است که قطره های آبی که داخل کولر گازی هستند را خشک کرده و تمیز کنید، زیرا تجمع آن ها باعث ایجاد بوی بد می شود.

تمیز کردن صحیح مخزن تخلیه (مسیر دری)

در مطالب قبلی توضیح دادیم که رطوبت جذب شده از محیط توسط کولر گازی از مسیر تخلیه خالی می شود. زیر این قسمت تخلیه سینی وجود دارد که همین رطوبت در آن میریزد. این قسمت فضایی تاریک و مرطوب می باشد که خود دلیلی است برای ایجاد بوی بد کولر گازی، پس برای رفع بوی بد حتما این سینی و مسیر درین را کاملا بشویید.

محافظت از هوای داخل خانه

همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، تجهیزات داخل کولر گازی تلاش می‌ کنند تا هوا را به جریان بیاندازند. شما هم باید مراقب کیفیت هوای داخل خانه باشید؛ به طور مثال دود قلیان، سیگار، غذای مانده و زباله همگی ممکن است هوای داخل خانه را بد بو و کثیف کند؛ پس بهتر است خودتان هم به تمیزی هوای داخل خانه تان دقت کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =