آمریکا نیازمند مذاکره و توافق است / ایران برای گفت‌وگو حسن نیت و جدیت دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامیئ گفت: ایران مذاکره و توافق خوب را به هر راه دیگری ترجیح می‌دهد و در گفت‌وگوها حسن نیت و جدیت دارد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشاره به دور جدید مذاکرات وین اظهار کرد: تیم مذاکره کننده ایران باید وضعیت موجود و ویژه خود را خوب بشناسند و قدر برگه‌هایی را که دارند بدانند و با آن خوب بازی کنند تا امتیاز بگیرند.

وی افزود: بدون امتیاز گرفتن نباید توافقی صورت بگیرد و اصل در مذاکرات بر این است که بتوانیم بیشترین امتیازها را از طرف مقابل بگیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: غرب و آمریکا نیازمند مذاکره و توافق هستند کما اینکه برای وین هم آنها بودند که پیش قدم شدند و قطعاً باید دیگر هم این کار را می‌کنند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هم مذاکره و توافق خوب را به هر راه دیگری ترجیح می‌دهد و در گفت‌وگوها حسن نیت و جدیت دارد. لذا اگر آمریکایی‌ها هم این جدیت را داشته باشند توافق حاصل می شود.

به گزارش ایسکانیوز، شب گذشته علی باقری برای حضور در دور جدید مذاکرات عازم وین شد. وی در تویئتی نوشت: برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستیم. مسئولیت بر عهده آهایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث منحوس گذشته ناکام مانده‌اند.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: آ»ریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است. توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسئولانه عمل نمایند.

طبق اخبار منتشر شده پیرامون این دور از مذاکرات رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم در وین حضور دارد. او نیز روز گذشته در توئیتی نوشت: آماده سفر به وین برای گفت‌وگو بر مبنای متن جوزپ بورل هستم. 

وی تصریح کرد: انتظارات مان محدود است اما ایالات متحده از تلاش های اتحادثه اروپا استقبال می‌کند و آماده انجام تلاش‌های مبتنی بر حسن نیت برای رسیدن به توافق است. در مدت کوتاهی مشخص خواهد شد که ایران هم همین آمادگی را دارد یا خیر.

کد خبر: 1149750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =