احتمال سقوط قیمت هر بشکه نفت خام به ۹۰ دلار

مدیر یک شرکت نفتی دولتی هند پیش بینی کرد اگر دو اقتصاد بزرگ جهان همچنان با کندی رشد اقتصادی و نرخ بالای تورم دست و پنجه نرم کنند، قیمت نفت خام ممکن است به ۹۰ دلار در هر بشکه سقوط کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، آرون کومار، رئیس هیات مدیره شرکت بهارات پترولیوم به نشریه اکونومیک تایمز گفت: اگر آمریکا همچنان تورم بالا و نرخ اندک رشد اقتصادی داشته باشد و چین نتواند راه حلی برای مشکلات اقتصادی خود پیدا کند، قیمت نفت خام ممکن است به ۹۰ دلار در هر بشکه سقوط کند. مشکلات اقتصادی در این دو کشور می تواند روی تقاضا برای سوخت، تاثیر منفی بگذارد. در عین حال کومار خاطرنشان کرد ممکن است قیمت بسیار بالای گاز طبیعی که باعث شده است مصرف کنندگان صنعتی از مصرف گاز به نفت روی بیاورند، از تقاضا برای نفت پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید:

قیمت نفت روز چهارشنبه در آستانه نشست

در واقع، شهر مونیخ آلمان هفته گذشته مصرف نفت در دو نیروگاه را ازسرگرفت تا مصرف گاز را مطابق با طرح کمیسیون اروپا برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف گاز در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کاهش دهد.

تا اول اوت، گاز طبیعی در اروپا بالای ۱۹۹ دلار به ازای هر مگاوات ساعت معامله شد که پایینتر از رکورد ثبت شده در مارس امسال بود اما همچنان قیمت به شدت گرانی برای بسیاری از مصرف کنندگان گاز محسوب می شود.

در این بین، قیمتهای گاز اخیرا تحت تاثیر نگرانیهای اقتصادی کاهش پیدا کرده است. نگرانی نسبت به وضعیت اقتصاد آمریکا و چین و همچنین نشست هفته جاری وزیران اوپک پلاس، دلیل اصلی کاهش اخیر قیمت نفت بوده است.

وزیران اوپک پلاس روز چهارشنبه در وین برای بحث درباره سطح تولید سپتامبر دیدار کردند و تصمیم گرفتند تولید نفت برای سپتامبر را مجموعا به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند. با توجه به این که نرخ پایبندی به توافق نفتی به بیش از ۳۰۰ درصد رسیده، بعید است اوپک پلاس به اهداف تولیدش دست پیدا کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، رئیس هیات مدیره بهارات پترولیوم همچنین خاطرنشان کرد تولید روسیه بعید است به این زودی کاهش پیدا کند بنابراین عرضه جهانی نفت در ماههای آینده، آسیب نخواهد دید.

قیمت نفت روز چهارشنبه حدود چهار درصد ریزش کرد و ریزش قیمت پس از انتشار آمار ذخایر آمریکا که نشان داد ذخایر نفت و بنزین هفته گذشته به شکل غیرمنتظره ای افزایش پیدا کرده است و تصمیم اوپک پلاس برای افزایش اندک تولید نفت در سپتامبر، شتاب گرفت. بهای معاملات نفت برنت با سه دلار و ۷۶ سنت معادل ۳.۷ درصد کاهش، در ۹۶ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با سه دلار و ۷۶ سنت معادل چهار درصد کاهش، در ۹۰ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه بسته شد. هر دو شاخص روز چهارشنبه نوسانی بودند.

انتهای پیام

کد خبر: 1149751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =