۴ قانون جلوگیری از وقوع سیل در کشور/ متولیان باید پس از هشدار نارنجی فعال شوند

عضو مجمع نمایندگان استان تهران اظهار کرد: مردم مفهوم و سطح خطر هشدار نارنجی را نمی‌دانند، هشدارها باید توسط مسئولان دولت به اقدام عملیاتی تبدیل می‌شد.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره بازدید کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از مناطق سیل زده اظهار کرد: گزارش کمیسیون هنوز نهایی نشده و بازدید از مناطق خسارت دیده و گرفتن گزارش از دستگاه‌های دولتی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری در بالادست که جلوی روان شدن سیلاب به پایین دست را می‌گیرد باید با جدیت دنبال شود، افزود: دولت اعلام کرده لایحه جامع آبخیزداری را به زودی به مجلس می‌آورد..

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه طرح‌های آبخیزداری باید در مناطق سیل‌خیز اولویت باشد، اظهار کرد: لایروبی کانال‌ها و نهرها در پایین دست مسئله مهم دیگری است که ظرفیت مسیل‌ها را افزایش می‌دهد و از سرریز و طغیان آنها جلوگیری می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تأکید براینکه علاوه بر لایروبی و اجرای طرح‌های آبخیزداری باید با تصرفات در بستر رودخانه‌ها مقابله شود، گفت: ساخت و سازها در بستر و حریم رودخانه‌ها از عوامل مهم بالارفتن خسارات جالی و مالی در رخداد سیل است که خوشبختانه از سوی قوه قضائیه و مجریه در حال پیگیری و رفع تصرف است، اما این مهم باید با سرعت بیشتری صورت گیرد.

شاکری درباره اجرای قانون هوای پاک بیان کرد: مطابق ماده ۲۶ قانون، سازمان هواشناسی مکلف به راه‌اندازی شبکه ملی هشدار و پیش آگاهی رخدادهای سیل، طوفان و گردغبار بود که انجام نشده است و لازم است هرچه سریعتر این قانون اجرا شود تا هشدارها به موقع باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت بحران و هواشناسی باید نسبت به هشدارها فعال باشند، گفت: هشدار تنها به انتشار خبر نیست که بگویند ما خبر دادیم. باید اقدام اجرایی در زمان هشدار صورت می‌گرفت.

وی افزود: وقتی هشدار نارنجی داده می‌شود مسئولان محلی باید کارهایی را در خصوص آن انجام دهند. اگر قرار است جایی را تعطیل کنند یا از مسئله‌ای جلوگیری کنند یا فضایی را تخلیه کنند باید این کار را صورت دهند. هشدار نارنجی نیازمند اقدام توسط نیروهای محلی است.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مردم مفهوم و سطح خطر هشدار نارنجی را نمی‌دانند، بنابراین هشدارها باید توسط مسئولان دولت به اقدام عملیاتی تبدیل می‌شد که جلوی خسارات را بگیرد.

کد خبر: 1149787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =