آخرین جزئیات تشکیل پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح شناسایی و حمایت از اقشار ضعیف جامعه تحت راهبری شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ داریوش ابوحمزه در نشست کمیسیون تخصصی شورای عالی رفاه گفت: تشکیل و تقویت پایگاه « اطلاعات رفاه و بهره‌مندی ایرانیان » در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل سه زیربخش است.

وی گفت: یکی از این زیربخش‌ها، بانک اطلاعات خدمات حمایتی به منظور انسجام‌بخشی به خدمات حوزه حمایتی، شامل سطح‌بندی خدمات، گروه هدف، معیارهای مشمولیت، دستگاه ارائه خدمت و نوع خدمت است.

ابوحمزه دومین زیربخش را بانک اطلاعات رفاه افراد و خانوارها مشتمل بر اطلاعات مورد نیاز برای تشکیل پرونده رفاهی برای افراد و خانوارها دانست و در تشریح سومین زیربخش اضافه کرد: بانک اطلاعات بهره‌مندی رفاهی نواحی شهری و روستاهای دارای سکنه به منظور تشکیل پرونده رفاهی در مقیاس پهنه‌های جغرافیایی هدف در نواحی شهری و آبادی‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه به طور مشترک در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) اجرا می‌شود و دستورالعمل اجرایی طرح با امضای سه‌جانبه دستگاه‌های مذکور لازم‌الاجراست.

ابوحمزه تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط نسبت به تکمیل اطلاعات مربوط به وضعیت شغلی و کسب‌وکارهای تمامی ایرانیان اعم از نیروهای مسلح، کارمندان، کارگران، دانشجویان و ... اقدام و آن را در قالب شناسنامه الکترونیک رفاه و تأمین اجتماعی تلفیق و به‌روزرسانی کند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه دستگاه‌های دخیل موظف هستند در این زمینه مشارکت کنند.

کد خبر: 1149817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =