تغییر مداوم شیوه برگزاری کنکور برای داوطلبان نگران‌کننده است

رتبه ۳ کنکور انسانی درباره تغییرات کنکور ۱۴۰۲ گفت: تغییر مداوم شیوه کنکور برای داوطلبان نگران‌کننده است. کنکور آزمونی استرس‌زاست، تغییرات جدید می‌تواند این استرس را افزایش دهد.

سیده مهرناز سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان این که قصد دارم در رشته ادبیات فارسی دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهم، اظهار کرد: از ابتدا برای تحصیل در رشته ادبیات، علوم انسانی را انتخاب کردم و با درس خواندن خودم می‌خواستم ثابت کنم که افرادی که علوم انسانی را انتخاب می‌کنند خنگ نیستند.  

رتبه ۳ کنکور انسانی با اشاره به این که در مدرسه تیزهوشان تحصیل کرده‌ است، افزود: کلاس کنکور نرفتم؛ اما مشاور داشتم. البته کمک‌هایی از سوی مدرسه وجود داشت و آزادی عمل داده شد. کلاس نرفتن دلیلی شد که کتاب‌های کمک درسی اهمیت بیشتری داشته باشند و همه کتاب‌های موجود در بازار را مطالعه کنم و تست بزنم.

وی درباره هزینه صرف شده برای کتاب‌های کمک درسی گفت: حدود ۶ تا ۷ میلیون تومان برای خرید کتاب‌های کمک درسی هزینه کردم. مطالعه این کتاب‌ها کمک بزرگی برای آمادگی کنکور بود و بدون کتاب‌های کمک آموزشی نمی‌توانستم این رتبه را بیاورم.

سیدی با تصریح بر این که شانس داشتن شغل در رشته‌هایی که اشباع نشده‌اند، بیشتر است، تاکید کرد: معتقدم هر آدمی اگر تلاش کند و نبوغ داشته باشد، می‌تواند موفق شود. در مقابل کسی که تلاش نکند اگر در پردرآمدترین رشته‌ هم پذیرفته شود، نمی‌تواند موفقیتی به دست بیاورد.  

رتبه ۳ کنکور انسانی خاطرنشان کرد: از تابستان با ۸ ساعت مطالعه در روز شروع کردم و به تدریج هر چه به کنکور نزدیک‌تر شدم تا ۱۳ ساعت مطالعه در روز هم رسیدم.

تغییر مداوم شیوه برگزاری کنکور برای داوطلبان نگران‌کننده است

وی درباره اعمال تغییرات جدید کنکور ۱۴۰۲ اظهار کرد: تغییر مداوم شیوه کنکور برای داوطلبان نگران‌کننده است. کنکور آزمونی استرس‌زاست، تغییرات جدید می‌تواند این استرس را افزایش دهد؛ اما دانش‌آموزان می‌توانند تهدید را به فرصت تبدیل کرده و سعی کنند با شرایط جدید منطبق شوند. مشکل تاثیر قطعی داشتن امتحان نهایی این است که معمولا امتحانات نهایی امنیت چندانی ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =