کنکور و آزمون| آغاز انتخاب رشته داوطلبان کنکور از دوشنبه/ نتایج آزمون دستیاری تا نیمه اول شهریور اعلام می‌شود

فرآیند انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ از دوشنبه ۱۷ مرداد آغاز می‌شود و تا شنبه ۲۲ مرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرآیند انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ از دوشنبه ۱۷ مرداد آغاز می‌شود و تا شنبه ۲۲ مرداد ماه ادامه دارد.

زمان ثبت نام و انتخاب رشته محل برای داوطلبانی که در کنکور شرکت نکرده و می‌خواهند رشته‌ها و دوره‌های صرفاً با سوابق تحصیلی را انتخاب کنند از ۱۸ مرداد آغاز می‌شود و تا ۲۳ مرداد ادامه دارد.

کنکور سال ۱۴۰۱ در ۴۱۷ شهر و بخش و شهرستان کشور و ۱۷ حوزه خارجی در ۱۵ کشور دنیا و تعداد ۶۱۵ حوزه امتحانی اصلی و تعداد ۲ هزار و ۹۱۱ حوزه فرعی برگزار شد.

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ هفته آخر شهریورماه اعلام می‌شود و کارنامه تمامی داوطلبان در هفته اول مهرماه منتشر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ۱۴۰۱ حدود ۵۰۳ هزار نفر است که ۱۶۷ هزار نفر از طریق رشته‌های با آزمون و ۳۳۶ هزار نفر از طریق رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.

نتایج آزمون دستیاری تا نیمه اول شهریور ماه اعلام می‌شود

محمد نوروز شمسی‌ رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در خصوص انتخاب رشته های تخصصی آزمون دستیاری سال ۱۴۰۱ اعلام کرد:  محدودیت انتخاب رشته در سال جاری برداشته شده است و داوطلبان می توانند تا ۲۵ رشته و ۱۰۰ رشته محل را انتخاب کنند.

 شمسی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری تخصصی در ۲۲ اردیبهشت سال جاری، افزود: ظرفیت پذیرش دوره ۴۹ آزمون دستیاری حدود ۴ هزار و ۳۱۲ نفر در نظر گرفته شده است. 

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی تصریح کرد: بر اساس شیوه نمره دهی، کسب امتیاز حد نصاب و اعلام رتبه، کارنامه شرکت کنندگان صادر شده است. بعد از صدور کارنامه ها، داوطلبان حق انتخاب رشته داشتند و از ۸ لغایت ۱۰ مردادماه هم فرصت ویراش انتخاب تمدید شد. 

شمسی اظهار کرد: نتایج آزمون دستیاری تا نیمه اول شهریور ماه اعلام می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: شروع دوره پذیرفته شدگان آزمون دستیاری از مهر ماه ۱۴۰۱ است.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش وزشکی، فرصت انتخاب رشته و ویرایش فرم انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در روزهای سه شنبه ۱۸ مرداد و چهارشنبه ۱۹ مرداد فراهم شده است.

مهلت ثبت نام در آزمون زبان MSRT تمدید شد

 بر اساس اعلام اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج، مهلت ثبت‌نام چهارمین دوره آزمون زبان MSRT تا ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه تمدید شد.

چهارمین دوره آزمون زبان MSRT در سال ۱۴۰۱، صبح روز جمعه ۲۸ مرداد ماه برگزار می‌شود، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه سجاد به آدرس https://msrttest.saorg.ir/login.aspx نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.

لازم به ذکر است؛ حوزه‌های برگزاری آزمون در تقویم آزمون درج می‌شود همچنین حوزه‌هایی که در لیست آزمون مردادماه نمی‌باشند در آزمون ۲۵ شهریور ماه برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =