برآورد ۱۸۲ میلیارد تومان خسارت سیل به مدارس کشور / ۵۶۹ مدرسه آسیب دیده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: سیلاب‌های اخیر به ۵۶۹ مدرسه در ۱۱ استان کشور آسیب زده که حجم ریالی خسارات وارده بالغ‌بر ۱۸۲ میلیارد تومان است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، براساس این گزارش از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، یوسف نوری با اشاره به برآورد خسارت ۱۸۲ میلیارد تومانی برای مدارسی که در مناطق سیل‌زده بوده‌اند، تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای تخریب و یا آوار نشده و ۵۶۹ مدرسه با آسیب‌های جزئی، نیازمند تعمیر و بازسازی هستند.

وی افزود: خساراتی که سیل اخیر به فضاهای آموزشی وارد کرده است، شامل تخریب دیوار محوطه، ورود گل و لای به محوطه مدرسه، ریزش نازک کاری سقف‌ها، خرابی پوشش سقف‌ها و خسارت به برخی تجهیزات است.

نوری با اشاره به اینکه برآورد خسارت ناشی از سیل به مدارس انجام شده است، خاطرنشان کرد: سیل، سیلاب و بارش‌های فراوان اخیر باعث تخریب کلی و یا آوار هیچ مدرسه ای در کشور نشده است ‌و با تامین منابع اعتباری که از سوی دولت پیش‌بینی خواهد شد، تمامی مدارس مورد اشاره توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بازسازی و برای حضور دانش‌آموزان آماده خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در جریان سیل اخیر مدارس ۱۱ استان از جمله تهران، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی و یزد آسیب دیده‌اند که بر اساس بررسی کارشناسان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اغلب آنها نیازمند تعمیر و بهسازی هستند.

وی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با همکاری مدیریت بحران کشور و خیرین حقیقی و حقوقی مدرسه ساز که همواره یار و یاور دستگاه تعلیم و تربیت کشور بوده‌اند، بازسازی مدارس آسیب دیده با اولویت آغاز خواهند شد تا انشاءالله در مهر ۱۴۰۱ با مشکل خاصی مواجه نباشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1149844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =