حقایق مهم درباره سلولیت که تنها پزشک پوست میداند

سلولیت بیماری پوستی شایعی است که ممکن است برای همه پیش بیاید، برای درمان سلولیت بهتر است اول اطلاعاتتان را راجع به این بیماری کامل کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جمع شدن و چین خوردن روی پوست یا همان سلولیت مخصوصا در قسمت ران در بین خانم‌ ها خیلی رایج است؛ اما قبل از اینکه شروع به درمان کنید، بهتر است که اطلاعات پزشکی در این زمینه را بدانید. برای اطلاع از این حقایق و اطلاعات مهم، با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

درماتیت پوستی چیست و با چه علائمی ظاهر می‌شود؟

اکثریت خانم ها سلولیت دارند

سلولیت خیلی رایج است و ۹۳ درصد خانم‌ ها به آن مبتلا هستند. اولین چیزی که یک خانم مبتلا به سلولیت نیاز دارد که بداند، این است که آن ها تنها نیستند، زیرا جمع زیادی از خانم ها به این مشکل مبتلا بوده که مسئله حادی هم نیست.

سلولیت بدون آسیب است و بیماری محسوب نمی شود

سلولیت کاملاً طبیعی است و بیماری محسوب نمی شود، صدمه و آسیبی وارد نمی کند و روی سلامت فیزیک کلی افراد هم تاثیرگذار نخواهد بود.

ورزش می تواند به کاهش سلولیت کمک کند

همانطور که گفته شد؛ تجمعی از چربی اضافه باعث سلولیت می شود که افزایش بافت عضلانی و ورزش کردن باعث کاهش چربی و سلولیت خواهد شد؛ البته ممکن است در کنارش مقداری مایع هم در بدن از دست بدهید؛ اما به کاهش سلولیت می ارزد.

رژیم روی ظاهر سلولیت مؤثر است

داشتن رژیم غذایی مناسب برای بدن اهمیت زیادی دارد و می‌ تواند سلولیت را هم کاهش دهد. آنتی اکسیدان ها و امگا ۳ بهترین مبارزه کننده ها با سلولیت هستند و می توانند سلول های چربی را از بین ببرند و باعث تقویت پوست و بافت اتصالی شوند. تمشک سیاه، سالمون و کاکائوی طبیعی هم جزو موادی هستند که به کاهش سلولیت کمک می کنند.

سلولیت ژنتیکی هم هست

خانم هایی که به سلولیت مبتلا هستند، معمولاً مادر، خواهر، عمه یا خاله هایشان هم چنین وضعیتی دارند و می‌ توان گفت این مسئله تا حدی ژنتیکی هم هست.

مردان کم‌تر به سلولیت دچار می‌ شوند

مردان برعکس خانم ها؛ کم‌تر به سلولیت دچار می‌ شوند که علت آن هم ساختار پوست آن ها است. بافت پوست خانم ها یک بافت نرم تر است و راحت تر کش می آید که معمولا در دوران بارداری هم این اتفاق بیشتر می‌ افتد؛ اما مردان ساختار پوست محکم تری دارند که چربی، کم‌تر روی آن تاثیر می گذارد.

مراقب درمان های گران‌قیمت سلولیت باشید

احتمالاً تبلیغاتی را دیده اید که نشان می دهد کرم ها می توانند سلولیت را از بین ببرند؛ اما باید مراقب باشید و به سراغ هر درمانی نروید، زیرا بعضی از آن ها فقط هزینه بالایی دارند و تاثیری هم نمی گذارند.

کافئین باعث بهبود وضعیت بافت پوست می شود

اکثر کرم های ضد سلولیت حاوی کافئین هستند که یک ماده فعال در آن محسوب می‌ شود و اگر از آن ها درست استفاده کنید، به بهبود پوست تان کمک می‌ کند و می‌ تواند سلول‌ های چربی را در خود جمع کند و باعث بهبود وضعیت پوست شود که البته نیاز به ماساژ ملایمی هم دارد تا نتیجه بهتری بگیرید.

اما سلولیت چیست؟؛ تعریف شفاف سلولیت

به شل شدن گوشت روی قسمتی از ران، باسن و شکم سلولیت می گویند که ممکن است روی بازو یا روی سینه هم اتفاق بیفتد. قسمت هایی از چربی به صورت عمیق زیر پوست شل می شوند و بافت اتصالی عمودی را تحت فشار قرار می دهند و اطراف سلول های چربی را احاطه می کنند.

وقتی که سلول های چربی افزایش پیدا کرده و گسترده می شوند، فضای زیر پوست محدود شده و فشاری را به بافت اتصالی وارد می‌ کند. این فشار به چربی و لایه های روی آن هم وارد شده و یک ظاهر شل را روی گوشت و پوست به وجود می آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =