کاهش تعرفه واردات ماشین آلات معدنی به یک درصد / ناوگان معادن نیازمند نوسازی است

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: تدابیری اندیشیده شود که تعرفه واردات ماشین آلات معدنی و سنگین از پنج درصد به یک درصد کاهش پیدا کند که خود کمک بزرگی به نوسازی این ناوگان است.

حجت الاسلام سید محمدجواد حسینی کیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه طبق اطلاعات سامانه کاداستر عمر ماشین آلات پرکاربرد معادن نشان دهنده فرسودگی این ناوگان بوده و توسعه معدنی نیازمند نوسازی است، اظهار کرد:  هفته گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با مسئولان وزارت صمت داشت که نوسازی ناوگان معادن یکی از موضوعات و دغدغه‌هایی بود که مطرح شد.

وی افزود: قرار بر این شدتا تدابیری اندیشیده شود که تعرفه واردات ماشین آلات معدنی و سنگین از پنج درصد به یک درصد کاهش پیدا کند و این یعنی تعرفه واردات ماشین آلات صنعتی عملاً صفر می‌شود که خود کمک بزرگی به نوسازی این ناوگان می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت داخلی برای تولید ماشین آلات معدنی تصریح کرد: نگاه بر این است که تولید داخل در برخی جاها که ظرفیت دارد به مسئله وارد شود، موضوع این است که تولید داخلی به فوریت نتیجه بخش نخواهد بود حال آنکه ناوگان معادن نیازمند نوسازی است.

حسینی کیا با تأکید بر اینکه باید تدبیری اندیشیده شود تا تعداد محدودی ماشین آلات وارد شده و نوسازی ناوگان در حد ضرورت صورت گیرد، گفت: بخش بعدی این نیاز با قراردادهای مدت دار با صنایع داخلی قابل حل است که بتوانند نیاز کشور به ماشین آلات سنگین معدنی را برآورده سازند.

وی با اشاره به اینکه استمهال قراردادها با شرکت‌های دخلی نوعی سیاست تشویقی در این زمینه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: واردات ماشین آلات خارجی در حد محدود و به دلیل پوشش دهی شرایط اضطرار صنایع معدنی صورت می‌گیرد.

کد خبر: 1149904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =