اظهارات قابل تأمل رئیس کمیته تفحص از بورس / با دستکاری بورس را سبز پوش می‌کنند

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بازار سرمایه گفت: دست اندرکاران فعلی بورس هم با دستکاری ها گاهی مواقع بورس را سبز نشان می‌دهند این در حالی است که وضعیت بورس قرمز است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از بورس، گفت: تحقیق و تفحص از بورس ظرف ۶ ماه به اتمام نرسید که علت این مسئله عدم همکاری سازمان بورس با گروه تحقیق و تفحص کننده بود و ما این عدم همکاری را به قوه قضائیه هم گزارش دادیم.

وی بیان کرد: ۲ ماه دیگر مدت تحقیق و تفحص از سازمان بورس تمدید شده است، اما باز هم آنان کوتاهی می‌کنند و با هیئت تحقیق و تفحص کننده همکاری نمی کنند.‌ علت ناتمام ماندن نتیجه تحقیق و تفحص، عدم همکاری سازمان بورس با ما است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس تصریح کرد: ما نامه هایی را ارسال کرده و درخواست کردیم تا ظرف یک هفته به ما پاسخ دهند اما بیش از چهار ماه طول کشید و هیچ جوابی به ما ندادند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بازار سرمایه درباره وضعیت بورس، گفت: بازار سرمایه در حال حاضر اوضاع خوبی ندارد. نه تنها یکسری افراد در گذشته در بورس خیانت کردند و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کردند، بلکه دست اندرکاران فعلی هم با دستکاری ها گاهی مواقع بورس را سبز نشان می‌دهند این در حالی است که وضعیت بورس قرمز است و خوب نیست و سهامداران به شدت از این وضعیت ناراضی هستند.

موسوی لارگانی تاکید کرد: امیدواریم وزیر امور اقتصادی و دارایی یک تصمیم جدی برای اصلاح وضعیت بورس اتخاذ کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس اظهار داشت: ما حتی یک ریال از مجلس شورای اسلامی برای تحقیق و تفحص از سازمان بورس دریافت نکردیم و دنبال این نبودیم که پول بگیریم و یک ریال هم برای انجام این تحقیق و تفحص نگرفتیم.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا متخلفی مربوط به پرونده بورس بوده که فرار کرده باشد، گفت: ظاهراً یکی دو نفر متواری شدند.

منبع: خبرگزاری بازار

کد خبر: 1149951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =