آیا ریحان بنفش سرطان زا است؟

سوال بسیاری از مردم این است که ریحان قرمز یا بنفش باعث سرطان است که باید گفت خیر اینگونه نیست.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، براساس پژوهش‌های انجام شده گفته می‌شود که مقداری سافرول در ریحان وجود دارد و همان طور که می دانید سافرول، ماده ای است که به القا سرطان کبد در موش‌های آزمایشگاهی منجر می‌شود؛ اما دقت کنید که این سبزی در سبزی خوردن و به مقدار کم استفاده می شود. طبق یافته های محققان، برای این که این سبزی خطرناک باشد باید شما سال ها هر روز یک کیلوگرم از آن را مصرف کنید.

پس نه تنها جای نگرانی ندارد بلکه ریحان منبع غنی از ویتامین C است. علاوه بر این فیبر موجود در این سبزی‌ برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است و البته ریحان بنفش خواص بیشتری نسبت به ریحان سبز دارد. وجود رنگدانه‌ها و عطر ریحان بنفش موجب منحصر به فرد شدن ریحان بنفش نسبت به ریحان سبز است.

در واقع ریحان، سبزی، ضد سرطان است و رنگدانه‌های آن یکی از مهمترین مواد ضد سرطانی است که منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ گیاهی است.

یکی دیگر از گیاهان دارویی نوعی از ریحان است که برگ آن کوچک، ساق آن مربع، پرشاخ و کم بوتر از ریحان بوده، گل آن مایل به سرخ است و تخم آن به شکل تخم ریحان سبز ولی ریزتر از آن است.

رنگ ساقه بوته ریحان سبز تند است و دارای برگ های منظم و بیضی شکل است . گل های ریحان به رنگ سفید یا صورتی در ماه های مرداد یا شهریور به شکل خوشه در انتهای ساقه  ریحان ظاهر می شوند و پس از چندی از همین گل ها تخم ریحان حاصل می‌شود. دو نوع ریحان وجود که یک نوع آن برگ های سبز و نازکی دارد و نوع دیگر برگ های بنفش رنگ دارد.

گیاه ریحان بومی هند است. این گیاه هیچ گونه ترشح زیان آوری ندارد و تمام بخش های آن مثل برگ، گل و حتی ساقه آن بسیار معطر و خوشبو است. از این رو در تمام دنیا به عنوان یک طعم دهنده و عطر دهنده به غذا مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =