معرفی 7 غذای عجیب و غریب در دنیا

مردم هر کشوری بسته به جغرافیای آن شرکت و نیز ذائقه ی افراد بومی نوع خوراک متفاوتی دارند. این غذاهای از حیوانات مختلف تا گیاه های مختلف گرفته همگی ممکن است عادات روزانه ی غذایی آن مردم را تشکیل بدهند.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، فرض کنیم قدرت ریسک بالایی دارید. اما مطمئنا زمانیکه با این غذاهای عجیب و غریب آشنا شوید دیگر بفکر ریسک کردن نمی افتید. سفر کردن به مناطق از راه هایی است که بتوانید غذاهای متفاوت و هرچند غیر معمول را امتحان کنید. راه دوم این است که به رستورانی که مربوط به آن ملین است مراجعه کنید و بدون ترس از خوردن آن غذاها برای اولین با غذایی متفاوت به سبک مردمانی از آن منطقه را نوش جان کنید. به هر حال باید بدانید چیزی که برای شما عادت غذایی است ممکن است برای کسانی دیگر تعجب آور باشد.

Escamoles، مکزیک

این غذا از لاروهای گونه ای از مورچه های سمی تهیه می شود که تخم های خود را در اعماق در کنار ریشه  گیاهان آگوا یا گوجه فرنگی می گذارند ( پس جمع کردن آنها کار آسان و شوخی برداری نیست). این لاروها سازگاری شبیه به پنیر خامه ای دارند و مزه ی عجیبی دارند و معمولا بصورت پرشده در تاکو یا بصورت املت سرو می شوند.

Stargazey Pie ، انگلستان

پایی تهیه شده از ماهی که در جشن تام بوکک( 23 دسامبر) سرو می شود. این غذا بومی روستای کورنیشی موس هول در انگلیس است. بر طبق افسانه ها تام بوکک دریانوردی متعلق به قرن شانزدهم میلادی بود؛ این قهرمان افسانه ای در عصر اول دسامبر در هوایی طوفانی به دریا رفت و در 23 همین ماه با صید بسیاری بزرگی به خانه برگشت؛ این صید بقدری بزرگ بود که توانست تمامی ساکنین گرسنه روستا را سیر کند.

Salo ، اوکراین

بسیاری از افراد گوشت را همراه چربی آن صرف می کنند ولی اوکراینی ها یک گام فراتر رفته و تنها خود چربی را می خورند. این چربی ها معمولا ورقه ای و سپس دودی شده و در سلول‌های خنک سال‌ها نگه داشته می شوند و پس از سال‌ها برش‌های نازکی از آن همراه با نان چاودار خورده می شود. اوکراینی ها به این خوراک بسیار علاقه دارند تا جایی که جشنی هم برای آن به راه انداخته‌اند.

تخم قرن ( Century egg)، چین

اگر تخم فاسدی پیدا کنید آن را می خورید؟ برخی افراد در چین باستان این کار را می کردند؛ داستان آنها نسل به نسل ادامه یافت و در حال حاضر به رسمی معمول تبدیل شده است. تخم ها ( معروف به تخم های صد ساله یا pidan) ماهها زیر خاکستر، نمک و خاک رس گذاشته می شدند و در این مدت زرده ها سبز پررنگ شده و بوی بد سولفور از آن بلند می شود.

Hakarl، ایسلند

چطور افراد راضی به خوردن این غذا شده اند هنوز هم یک راز باقی مانده است. روش تهیه این غذا اینگونه است که نخست دل و روده ماهی را از درون شکم آن خالی کرده و سرش را جدا می کنیم، سپس آن را در گودالی کم عمق قرار داده و روی آن را با سنگ و شن می پوشانیم و 2 تا سه ماه بحال خود می گذاریم. پس از این مدت آن را بصورت نواری برش داده و چند ماه دیگر نیز می گذاریم خشک شود. به کسانی که برای اولین بارمی خواهد این غذا را بخورند توصیه می کنیم، نخست بینی خود را بگیرند و سعی نکنند از ماسک یا دهان بند استفاده کنند.

Muktuk، گریلند

یکی از غذاهای سنتی اینویتی ها muktuk است؛ این غذا از پوست و چربی یخ زده وال تهیه شده و بصورت خام و یا ترشی افتاده شده صرف می شود. این غذا شبیه به کلوچه های شیرین چندلایه است؛ لایه های آن عبارتند از: پوست( با طعمی شبیه به طعم فندق)، چربی ( جویدنی) و لایه محافظ بین آن ( که جویدنی تر است). اگر دندان مصنوعی دارید فکر خوردن این غذا به سرتان نزند.

Casu marzu، ایتالیا

Casu marzu ساردینیا یا همان " پنیر کف زده شده" از پنیر Pecorino تهیه می شود که به معنای واقعی کف زده و خراب شده است. لاروهای مگس پنیر(piophila casei) به پنیر Pecorino اضافه می شوند؛ این مگس ها درون پنیر لانه سازی کرده و تخم می گذارند و چربیها را هضم می کنند. در نتیجه خوراک تند و تیزی بدست می آید که می توانید آن را همراه کرم درون آن و یا بدون آنها صرف کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =