آمریکا باید توهم کنترل پکن از طریق تایوان را کنار بگذارد

وزارت دفاع چین روز دوشنبه اعلام کرد آمریکا باید توهم کنترل پکن از طریق تایوان را کنار بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، وزارت دفاع چین روز دوشنبه اعلام کرد آمریکا باید توهم کنترل پکن از طریق تایوان را کنار بگذارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد: «جمهوری خلق چین از آمریکا می خواهد به شکل واقعی منافع حیاتی و نگرانی‌های جدی پکن را در نظر گرفته و این توهم را کنار بگذارد که می‌تواند با استفاده از تایوان، چین را کنترل کند».

بیشتر بخوانید:

این مقام نظامی چین همچنین به آمریکا توصیه کرد: «در مسیر اشتباه، بیشتر و بیشتر گام برندارد. ایالات متحده از یک سو بحران سازی می‌کند و از سوی دیگر بر لزوم کنترل و مدیریت آن تأکید می‌کند».

کیان افزود: «آن‌ها به‌دنبال بهانه و سرپوش برای بیانیه‌ها و اقدامات غلط و تحریک‌آمیز، تهییج جامعه، انحراف افکار عمومی و تحریف واقعیت و تلاش برای انداختن مسئولیت بر شانه دیگران هستند».

سخنگوی وزارت دفاع چین با اشاره به رزمایش‌های چند روز اخیر اطراف تایوان که خشم آمریکا را برانگیخته گفت: «این اقدامات متقابل چین، هشداری ضروری به تنش‌زایی آمریکا بود».

وی پاسخ‌ چین به این اقدامات تحریک‌آمیز را «اقداماتی موجه با هدف محافظت از حاکمیت و امنیت ملی و پاسخ‌هایی معقول و مناسب» توصیف کرد.

ارتش چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد رزمایش در آسمان و آب‌های پیرامون تایوان ادامه دارد. جناح شرقی «ارتش آزادی‌بخش چین» در این‌باره اعلام کرد در ادامه این رزمایش‌ها، حملات دریایی و انهدام زیردریایی‌های دشمن را تمرین خواهد کرد.

در این رزمایش‌ها که در واکنش به سفر تحریک‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اجرا شده است، روز یکشنبه ۶۶ فروند هواپیمای جنگی به سمت این جزیره خودمختار هجوم برده و ۲۲ فروند از آن‌ها از خط پدافند هوایی تایوان گذر کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =