ادعای وال استریت ژورنال درباره آماده شدن متن نهایی توافق در وین رد شد

یک مقام وزارت خارجه در مورد ادعای روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر احتمال آماده شدن متن نهایی توافق در وین ظرف چند ساعت آینده، گفت: با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن سخن بگوییم.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک مقام وزارانت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۱۷ مرداد ماه در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد ادعای روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر احتمال آماده شدن متن نهایی توافق در وین ظرف چند ساعت آینده، گفت: با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن سخن بگوییم.

این مقام وزارت امور خارجه افزود: هیأت مذاکره‌ کننده جمهوری اسلامی ایران نظرات سازنده خود را با هدف پیشبرد مذاکرات به طرف مقابل ارائه کرده و نتیجه گفت‌وگوها به اراده طرف مقابل برای اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

مسیر توسعه نباید به مذاکرات گره زده شود

وی اضافه کرد: همچنان معتقدیم در صورتی که تصمیمات مناسب طرف مقابل اتخاذ شود، می‌توان به سرعت مذاکرات را جمع‌بندی کرد، اما هنوز در این مرحله قرار نداریم.

به گزارش فارس، دور جدید مذاکرات از روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در شهر وین آغاز شد. به همین منظور علی باقری صبح پنجشنبه در ٰرأس هیأتی برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها وارد شهر وین شد و در دو روز گذشته رایزنی‌هایی را با هیأت‌های روسیه، چین و اتحادیه اروپا در وین انجام داد. گفتنی است، مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی در وین حضور ندارند و کارشناسان آن‌ها گفت‌وگوها را دنبال می‌کنند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه ضمن اعلام خبر سفر هیأت ایرانی به وین برای شرکت در این مذاکرات گفت: در این دور از گفت‌وگوها که به روال قبل با هماهنگ کنندگی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد، در خصوص ایده‌های مطرح‌شده از سوی طرف‌ها از جمله ایده‌های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که هفته جاری به طرف مقابل ارائه شد، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید مجدد بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به یک توافق پایدار که ضامن حقوق و پاسدار منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل نیز با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل مسائل باقیمانده، شرایط را برای پیشبرد موثر گفت‌وگوها فراهم کنند.

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۱۲ مرداد ماه در توئیتی درباره سفرش به وین برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها نوشت: برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستیم. مسؤولیت بر عهده آنهایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث منحوس گذشته ناکام مانده‌اند.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است. توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسؤولانه عمل کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1150056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =