هزینه روزانه درگیری صهیونیست‌ها با جنبش جهاد اسلامی فلسطین چقدر بود؟

رسانه‌های عبری گزارش دادند که هزینه روزانه درگیری با جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جنگ اخیر بیش از هزینه روزانه جنگ سال گذشته با گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» در جدیدترین گزارش خود از هزینه جنگ اخیر در اراضی اشغالی خبر داد که این جنگ تا عصر روز گذشته حدود نیم میلیارد شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) هزینه برای تل‌آویو به دنبال داشته است.

این روزنامه عبری اشاره کرد که برآوردها حاکی از آن است هزینه یک روز درگیری با گروه‌های مقاومت در جنگ اخیر بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون شِکِل هزینه‌ داشته است در حالی که این مبلغ در جنگ سال گذشته روزانه ۱۲۰ میلیون شِکِل بوده است.

بیشتر بخوانید:

پیمان‌شکنی تازه صهیونیست‌ها/ ادامه حملات به نوار غزه پس از آتش‌بس

در این گزارش همچنین آمده است که به این مبلغ ده‌ها میلیون شِکِل دیگر هزینه آماده‌باش نیروهای پلیس و نیروهای مرزبانی اضافه می‌شود.

این روزنامه صهیونیستی دلیل افزایش هزینه‌ها در جنگ اخیر را بسیج نیروهای ذخیره، استفاده از مهمات بیشتر، پرواز فشرده هواگردهای نظامی و استفاده از تجهیزات نظامی جدید مانند پهپادها و موشک‌های هدایت‌شونده عنوان کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، عصر روز جمعه، مناطقی را در نوار غزه هدف حمله قرار دادند که این اقدام با پاسخ گروه‌های مقاومت در نوار غزه همراه شد.

پس از تشدید حملات موشکی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی، دیشب، در دیدار با مقامات شهرک‌های صهیونیستی اطراف باریکه غزه مدعی شد که اهداف صهیونیست‌ها از تجاوز به غزه محقق شده است و تداوم عملیات دیگر سودی ندارد.

این ادعا در حالی مطرح شد که «احسان عطایا» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان خبر داد: «وساطت‌هایی که در حال انجام است، برای نجات رژیم صهیونیستی است؛ ولی ما هیچ وساطتی را که بر حق ما در دفاع از ملت خود تأکید نداشته باشد، قبول نداریم.»

در نهایت با میانجیگری مصر، منابع خبری، دیشب، گزارش دادند که آتش‌بس با قبول کامل شروط جنبش جهاد اسلامی مورد موافقت قرار گرفته است. 

لحظاتی بعد، «محمد الهندی» رئیس اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی رسما حصول آتش‌بس را تأیید و اعلام کرد توافقی در خصوص طرح مصر برای برقراری آتش‌بس حاصل شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1150057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =