هواشناسی ایران / بارش باران و وزش باد شدید در نیمه شمال شرقی کشور

براساس اعلام اداره کل هواشناسی امروز در برخی از مناطق کشور بخصوص تهران البرز، سمنان و شمال خراسان رضوی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و برخی مناطق استان های گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال سمنان و ارتفاعات استان های تهران، البرز، سمنان و شمال خراسان رضوی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. که بارش در گلستان و شمال خراسان شمالی دارای شدت بیشتری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران| رگبار باران در 20 استان کشور/ سرعت باد در مناطق شرقی افزایش می‌یابد

چهارشنبه در برخی مناطق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات تهران و البرز در برخی ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود. لازم به ذکر است امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، شرق لرستان، غرب اصفهان، غرب فارس و جنوب مرکزی رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

پنج شنبه و جمعه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود. شنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف حاکم خواهد بود. طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ می دهد. همچنین امروز و فردا در برخی مناطق استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز شرقی و مرکزی و بخش هایی از شرق، شمال شرق و مرکز کشور، پنج شنبه و جمعه در بخش هایی از شمال شرق و شرق کشور و شرق کرمان، در برخی ساعات، سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی از این مناطق انتظار می رود.

 طی دو روز آینده، شکل گیری توده گردوخاک بر روی کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به بخش هایی از استان های کردستان، کرمانشاه ، ایلام و خوزستان دور از انتظار نمی باشد. امروز دریای خزر و از امروز تا شنبه نشرق دریای عمان مواج و متلاطم می باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =