بخشی از درآمد معادن به نوسازی ناوگان آن اختصاص یابد / افزایش قیمت ماشین آلات معدنی به دلیل ممنوعیت واردات

نماینده مردم تکاب در مجلس گفت: قیمت ماشین‌آلات معدنی به دلیل ممنوعیت واردات افزایش پیدا کرده و سبب شده بازار دلالی در این حوزه شکل بگیرد.

حسن همتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه ماشین آلات از مهمترین ابزار تولید بخش معدن هستند که بیشترین کاربرد آن‌ها در پروژه های راهسازی، معدنی و عمرانی است، اظهار کرد: اگر بخش کمی از درآمدهای معادن صرف نوسازی ماشین‌آلات و دستگاه‌های مورد نیاز می‌شد، اکنون با ناوگانی فرسوده در حوزه معادن مواجه نبودیم.

وی افزود: قیمت ماشین‌آلات معدنی به دلیل ممنوعیت واردات افزایش پیدا کرده و سبب شده بازار دلالی در این حوزه شکل بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی با تصریح اینکه تعلل‌هایی که به هر دلیل در گذشته نسبت به بخش معدن صورت گرفته سرعت کار در این بخش را با کندی مواجه کرده است، تأکید کرد: اگر کشور بخواهد در بخش معادن موافق باشد، یکی از کارهایی که باید انجام شود بازسازی خودروها و امکانات این بخش است.

همتی تأکید کرد: اگر نوسازی در معادن صورت نگیرد، استخراج با مشکل مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، از آنجا که طی سالهای گذشته شاهد اعمال ممنوعیت در واردات ماشین آلاتی بودیم که امکان ساخت آنها در کشور وجود دارد، اما به نظر می‌رسد این ممنوعیت به‌رغم افزایش هزینه‌ای که برای معادن ایجاد کرده، ساخت داخلی محصولات را نیز با ابهاماتی روبه رو کرده است.

کد خبر: 1150088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =