امیرعبداللهیان: توافق نهایی باید تأمین‌کننده حقوق ملت ایران باشد

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: «توافق نهایی باید تأمین‌کننده حقوق و منافع ملت ایران بوده و رفع پایدار موثر تحریم‌ها را تضمین نماید.»

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر دوشنبه در تماس تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با وی در مورد تحولات دور تازه گفت‌وگوهای رفع تحریم در وین به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید:

جزئیات رایزنی‌های امیرعبداللهیان در پی تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس با تأکید بر اینکه هیأت مذاکره‌کننده ایرانی با اراده و جدیت برای دستیابی به توافق در وین حضور داشته و ایده‌های سازنده‌ای را برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده ارائه داد، اظهار داشت:دیدگاه‌ها و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران درباره ایده‌های ارائه‌شده از سوی انریکه مورا به وی‌ منتقل شده است و انتظار می‌رود همه طرف‌ها برای دستیابی به متن نهایی توافق از خود اراده و جدیت نشان دهند.

امیرعبداللهیان ضمن تمجید از تلاش‌های هماهنگ‌کننده جهت تسهیل دستیابی به توافق، تصریح کرد که توافق نهایی باید تأمین‌کننده حقوق و منافع ملت ایران بوده و رفع پایدار موثر تحریم‌ها را تضمین نماید.

جوزپ بورل مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: معتقدم در دور اخیر گفت‌وگوهای  وین، پیشرفت نسبی حاصل شده است.

وی ادامه داد: ارزیابی من از این مرحله مذاکرات مثبت است. ما به عنوان هماهنگ کننده به تلاش‌های خود برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها  تا رسیدن به نتیجه خوب برای همه طرف‌ها ادامه خواهیم داد.

امیرعبداللهیان نیز در پایان ابراز امیدواری کرد که با واقع‌بینی و اجتناب از اتخاذ مواضع غیرسازنده، به خصوص از سوی آمریکا، مسیر دستیابی به توافق هموار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =